۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۶۰۶۹۹۵
آیت الله میرباقری:

کسی که وارد محیط ولایت نشود نمی تواند حقایق را درک کند

کسی که وارد محیط ولایت نشود نمی تواند حقایق را درک کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نور ولایت از قلب مومن طلوع می کند، گفت: قلب مومن جایگاه تجلی ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در برنامه معرفتی  مسجد ارگ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و با تبیین ویژگی‌های وادی اسلام و ایمان، گفت: براساس روایات وادی اسلام، وادی ظاهر و وادی ایمان، وادی باطن است و انسان با ورود به وادی اسلام می تواند به وادی ایمان وارد شود.

وی ادامه داد: برای درک بیشتر وادی اسلام و ایمان می توان اسلام را به مسجد الحرام و ایمان را به کعبه تشبیه کرد؛ بنابراین اگر کسی در کعبه مستقر باشد در مسجد الحرام نیز حضور دارد اما این گونه نیست که اگر کسی در مسجدالحرام باشد در کعبه نیز حضور داشته باشد.

آیت الله میرباقری مراد از اسلام را اقرار به زبان و عمل به ارکان بیان کرد و گفت: ایمان از قلب آغاز می شود و به ارکان و قوای انسان می رسد بر این اساس مومن کسی است که ایمان در قلب و اعضا و جوارح او وجود داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایمان و اسلام یک حقیقت ماندگار هستند که هرگز نابود نمی شوند، اظهار داشت: مسلمان کسی است که وارد محیط اسلام می شود و مومن آن شخصی است که در وادی ایمان قدم برمی دارد؛ این دو وادی محیطی هستند که ذیل رسول خدا(ص) تعریف می شوند.

وی ادامه داد: انسان ابتدا با پذیرش دعوت رسول خدا(ص) وارد وادی اسلام می شود سپس دعوت دیگر حضرت را می پذیرد و وارد محیط ایمان می شود، لذا ایمان باطن اسلام است، طبق صریح روایات خداوند متعال نعمتهای ظاهری و باطنی خود را به سوی انسان ها فرود فرستاد که مراد از نعمت ظاهری، توحید و نبوت و مقصود از نعمت باطنی، ولایت است.

آیت الله میرباقری بیان داشت: اگر انسان وارد وادی ایمان شود حقیقت ایمان در قلب فرد ظهور پیدا می کند که لازمه این سیر قلبی ریاضت و تطهیر قلب است؛ زمانی قلب انسان تطهیر می شود که به مقام سلم رسیده باشد؛ انسان اگر به مقام تسلیم برسد نور ولایت در وجود او طلوع می کند در این هنگام است که قلب او مملو از ایمان می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان مومن است که می تواند با انجام تکالیف الهی سراسر نور شود و در تاریکی روز قیامت نیز نور داشته باشد؛ بنابراین ایمان از قلب شروع می شود و بعد به تمام اعضا و جوارح راه پیدا می کند لذا گوش، زبان و چشم انسان مومن سراسر نور ایمان می شوند و مومن با همان نور به عالم هستی می‌نگرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی وارد محیط ولایت امام و ایمان شود بین دنیا و آخرت قرار می گیرد اما کسانی که وارد این محیط نمی شوند تنها در عالم دنیا سیر می کنند و نمی توانند حق را درک کنند./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات