۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۰۷۹۰۵
به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان علی‌بن‌ابی‌طالب(ع)؛

نگاهی به کتاب «نقش نگار»

نگاهی به کتاب «نقش نگار»
کتاب نقش نگار شامل سخنرانی‌های رهبر معظّم انقلاب در باب زندگانی پربار و پرفراز و نشیب امام علی (ع) است که در مناسبت‌های مختلف بیان شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب نقش نگار شامل سخنرانی‌های رهبر معظّم انقلاب در باب زندگانی پربار و پرفراز و نشیب امام علی (ع) است که در مناسبت‌های مختلف از بدو انقلاب تا به امروز از سوی معظّم‌ٌله بیان شده است؛ مجموعه‌ای ارزشمند که متضمّن نکاتی عمیق و دقیق از دریای معارف علوی و تحلیل‌هایی عالمانه و جامع، مستند به منابع تاریخی معتبر، و با رویکردی سیاسی اجتماعی به سوانح زندگانی امیرالمؤمنین (ع) است.

همچنانکه در مقدّمه‌ی کتاب ذکر شده، سخنان رهبر معظّم انقلاب اسلامی، درباره‌ی زندگانی و ابعاد مختلف شخصیّت ممتاز و کلمات نورانی امیرالمؤمنین (ع) را می‌توان در ذیل سه بخش و عنوان عمده تنظیم کرد:

۱. فراز‌هایی از زندگی امیرالمؤمنین (ع)
۲. شخصیّت امیرالمؤمنین (ع)
۳. سخنانی از امیرالمؤمنین (ع)

مطالب «نقش نگار» شامل نخستین بخش از این بخش‌های سه‌گانه است و دو بخش دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک در قالب آثاری مجزّا تنظیم و منتشر خواهند شد.

گردآوری و تنظیم سخنان رهبر انقلاب درباره‌ی ادوار مختلف زندگانی امیرالمؤمنین (ع) در این اثر، بر مبنای ترتیب تاریخی وقایع بوده و این سیر، در تمام فصول کتاب کاملاً رعایت شده است؛ به گونه‌ای که کتاب در فصل اوّل با مطالبی درباره‌ی دوران نوجوانی و جوانی امام (ع) و ایمان آوردن ایشان به اسلام آغاز می‌شود و در آخرین فصل با مطالبی درباره‌ی واقعه‌ی شهادت ایشان با عنوان «سوزناکترین داغ تاریخ» پایان می‌یابد. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: http://www.book-khamenei.ir
ارسال نظرات