۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۰۷۹۰۸

نگاهی به کتاب "جاودانه‌ی تاریخ"

نگاهی به کتاب
کتاب «جاودانه‌ی تاریخ» مشتمل بر مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در تبیین ابعاد گوناگون شخصیت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب است.
به گزارش خبرگزاری کتاب، کتاب «جاودانه‌ی تاریخ» مشتمل بر مجموعه بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در تبیین ابعاد گوناگون شخصیت امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام می‌باشد که پس از گردآوری و تدوین در یک ساختار منسجم، توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر گردیده است.
این کتاب در بیست و شش فصل با توجّه به تبیین ابعاد متعدّد شخصیّت حضرت علی (علیه‌السّلام) در بیانات مقام معظّم رهبری تنظیم شده است.
فصل اوّل و دوّم کتاب به نامتناهی بودن شخصیّت حضرت و آوازه‌ی عالمگیر ایشان اختصاص یافته است. در فصول سوّم، چهارم و پنجم شرح احادیثی که از زبان پیامبراکرم، امام مجتبی و امام صادق (علیهم‌صلوات‌الله) در توصیف امام علی (علیه‌السّلام) وارد شده، مورد استفاده قرار گرفته است.
در فصول ششم و هفتم با جامعیّت و توازن شخصیّتی حضرت آشنا می‌شویم و هر کدام از فصول هشتم تا بیست‌وسوّم به شرح یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اختصاص دارد. ویژگی‌هایی همچون:
ایمان، اخلاص و تقوا، صبر و بصیرت، عبادت، فارغ بودن از خودخواهی، ایثار و انفاق، زهد، تسلیم بودن در برابر پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله)، انتخاب سخت‌ترین‌ها، جهاد و تلاشگری، عدالت، شجاعت، اصولگرایی و صلابت، قاطعیّت در جنگ‌های داخلی، مراقبت از بیت‌المال، یتیم‌نوازی و توجّه به فقیران.
عنوان فصل بیست‌وچهارم کتاب، «امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام)؛ قدرتمندی مظلوم» است و در آن به مظلومیّتهای ایشان با وجود قدرتمندی و جنگ‌آوری حضرت، اشاره میشود.
«رابطه‌ی عاشقانه‌ی ما با امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام)» موضوع فصل بیست‌وپنجم کتاب است که در آن، به دلدادگی ما به ایشان و لوازم این محبّت پرداخته شده، و فصل آخر کتاب به بحث نیاز ما به الگویی همچون امام علی (علیه‌السّلام) اختصاص یافته است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: http://www.book-khamenei.ir
ارسال نظرات