۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۸۰۲۴

گزارشی از حال و هوای حرم امام علی در نجف + تصاویر

گزارشی از حال و هوای حرم امام علی در نجف + تصاویر
مراسم شهادت حضرت علی (ع) و شب‎های قدر در جوار بارگاه مطهر امیرالمومنین در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، جمع کثیری از مومنان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت از سراسر عراق مراسم شب قدر و شهادت امام علی (ع) را در صحن مطهر امیرالمومنین (ع) برگزار کردند.

زائران در این شب با انجام اعمال مربوط به این شب ها، تلاوت و بر سر نهادن قرآن اعمال شب قدر را انجام داده و به عزاداری پرداختند.

در همین راستا آستان مقدس علوی از همه ظرفیت و توان خدماتی و اجرایی خود برای خدمت رسانی به زائران و برپایی مناسب مراسم این شب بهره برد تا بهترین خدمات را به زائران ارائه کند.

آستان مقدس علوی در این شب ها 10 هزار نسخه از کتاب قرآن کریم و 2500 کتاب ادعیه جهت استفاده زائران در نقاط مختلف حرم قرار داده است.

حضور موکب ها در حرم امام علی (ع)

حجت الاسلام شیخ ابراهیم البدیری مسؤول هیأت های مذهبی آستان مقدس علوی اعلام کرد که از روز 16 ماه مبارک رمضان تا کنون، موکب و دسته های های عزاداری جهت برگزاری مراسم وارد بارگاه مطهر امام علی (ع) می شوند.

سید عیسی الخرسان مسؤول بخش مهمان سرای آستان مقدس علوی در گفت وگو با خبرنگاران از توزیع بیش از 14 هزار وعده افطار در میان زائران در شب شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) خبر داد و اظهار داشت: 7 هزار وعده از این غذا ها در خیابان های اصلی منتهی به حرم در میان زائران توزیع شده است.

توزیع غذا

وی افزود: مهمان سرای بارگاه مطهر حضرت علی (ع) در طول ماه مبارک رمضان هر شب میزبان زائران بسیاری است که وعده افطار خود را در جوار حرم امیرالمومنین (ع) تناول می کنند.

حیدر محمد جاسم معاون رییس بخش امور خدماتی اعلام کرد که آستان مقدس علوی برای استقبال از زائران میلیونی امام علی (ع)، صحن الرسول الاعظم را باز کرده است.

پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی

حجت الاسلام شیخ عبدالسادة الجابری رییس بخش امور دینی آستان مقدس حسینی نیز بیان کرد: زائران بسیاری در شب شهادت حضرت علی (ع) به بخش امور استفتائات و پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: دفاتر پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی در طول ماه مبارک رمضان و به ویژه در شب های شهادت و قدر در داخل و خارج بارگاه امام علی (ع) و صحن حضرت فاطمه زهرا (س) به سوالات زائران پاسخ می دهند.

توزیع آب

از سوی دیگر فاضل الطباطبایی مسؤول تامین آب شرب آستان مقدس علوی در گفت وگو با خبرنگاران از توزیع یک میلیون لیتر آب شرب سالم در شب شهادت در میان زائران خبر داد و عنوان کرد: برای تامین این مقدار آب، مجبور بودیم که ساعت کاری کارخانه تولید آب شرب را افزایش دهیم.

وی افزود: در روزهای معمولی 250 لیتر آب شرب سالم تولید می کنیم و در نقاط مختلف بارگاه مطهر امام علی (ع) جهت استفاده زائران قرار می دهیم.

ارسال نظرات