۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۰۸۳۷۲
پژوهشگر حوزه علمیه قم:

طرح «معامله قرن» اُختاپوسی هشت پا است

طرح «معامله قرن» اُختاپوسی هشت پا است
پژوهشگر حوزه علمیه قم در یادداشتی، طرح «معامله قرن» را اُختاپوسی هشت پا توصیف کرد که رمز نابودی آن، مقاومت در برابر اسرائیل است.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: به طور قطع طرح موسوم به «معامله قرن» ادامه برنامه و آینده پژوهشی است که سران رژیم اشغالگر صهیونیست و کشورهای هم‎پیمانش در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۴۸ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷) آن را برنامه ریزی کرده اند.[1] 
قطار طرح معامله قرن این روزها شتاب بسیار زیادی گرفته است و کشورهای مرتجع عربی به جای مقابله به مجری آن تبدیل شده اند. رژیم آل خلیفه به عنوان پیشتاز در رابطه و همراهی با رژیم اشغالگر صهیونیستی، این بار با چراغ سبز رژیم آل سعود، درپی آغاز مرحله اول طرح شوم معامله قرن است.
بحرین برای رژیم آل خلیفه به یک خانه ابدی تبدیل شده است که هر جنایت و اقدام شومی را که بخواهد، می تواند در آن انجام دهد. این کشور اگر چه یک کشور شیعه با علمای در سطح و تراز بالا  محسوب می شود، اما آل خلیفه حتی اجازه نفس کشیدن را به آن ها نمی دهد و زندان های خود را مملو از علمای انقلابی کرده و افرادی نظیر آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را از کشور اخراج کرده است؛ اکنون رژیم آل خلیفه که احساس مالکیت بر بحرین را می کند در راستای سیاست های رژیم آل سعود درصدد میزبانی از نشست ضد فلسطینی منامه است که با دعوت از سران فلسطینی و اسرائیلی و با مشارکت عربستان و امارات و سایر کشورهای عربی در کمتر از یکماه آتی برگزار خواهد شد.
طرح «معامله قرن» اُختاپوسی هشت پا است
بحرین مانند یک استان برای رژیم آل سعود است
قبل از پرداختن به اهمیت این نشست و موضوع معامله قرن باید دانست که رژیم آل سعود، به بحرین به چشم یک استان جزء کشورش نگاه می کند، بنابراین رژیم آل خلیفه هیچ گونه استقلالی در مسائل و تصمیمات داخلی و خارجی ندارد. دشمنی علنی با ایران، قطع رابطه با قطر، ایجاد رابطه با اسرائیل و سفر مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به منامه و بلعکس، برخی از سیاست های خارجی بحرین محسوب می شود که به دستور خاندان سعودی صورت گرفته و در نقطه دیگر همان سیاست سرکوب شیعیان و قلع و قمع مخالفان در عربستان، در بحرین نیز صورت می گیرد که نشان دهنده تابعیت آل خلیفه در سیاست داخلی از آل سعود است.
معامله قرن مانند اُختاپوسی هشت پاست که یک بخش آن به ظاهر مسائل اقتصادی است، اما دارای بخش و ابعاد دیگری نظیر اعطای تابعیت به آوارگان، خلع سلاح رهبران و اعضای حماس است.
هدف نشست معامله قرن، سازش میان تشکیلات خودگران فلسطین و رژیم صهیونیستی است، اما این سازش با سایر سازش های که تشکلات خودگردان در آن بسیار سابقه دار است، فرق می کند. تشکلات خودگردان باوجود اینکه قائل به معامله برد – برد است اما این بار به خوبی فهمیده که بر خلاف سازش های گذشته که یک زیره در مقابل اعطای یک دریا امتیاز می گرفت، این بار هیچ چیزی نصیبش نخواهد شد بنابراین به صورت آشکار با این طرح به مخالفت برخواسته است و برای معدود دفعات با جبهه مقاومت نظیر حماس برای مقابله با رژیم صهیونیستی هم نظر و هم فکر شده است.[2]
از قلب فلسطین باید دفاع کرد
جامعه جهانی، مسلمانان و همه آزادی خواهان جهان باید با همه توان از قدس به عنوان قلب فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی در برابر دسیسه و توطئه مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی دفاع و از تاریخ و هویت اسلامی قدس حمایت کنند. طی تجربه 70 ساله، گزینه مذاکره و سازش برای ملت فلسطین با اسرائیل به طور کل منتفی است، بنابراین ملت فلسطین با تمسک به محور مقاومت می توانند رویای بازپس‌گیری قدس را محقق کنند.

----------------------------
[1] در چنین روزی منشور استقلال اسرائیل  از سوی اعضای مجمع موقت ملی این رژیم امضا در موزه وقت تل‌آویو شود.
 
[2] روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشته، محمود عباس، رییس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، زمانی که اعلام کرد طرح معامله قرن و کنفرانس اقتصادی بحرین به جهنم واصل خواهند شد، تیر خلاص را به طرف معامله قرن آمریکا شلیک کرد. «عبدالحفیظ نوفل» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه نیز تأکید کرده که فلسطین «معامله قرن» با اسرائیل که به پیشنهاد آمریکا بوده است را نمی‌پذیرد و تمامی پیشنهادات اخیر «صلح‌» را رد می‌کند.
 
 
عارف ابراهیمی پژوهشگر حوزه علمیه قم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
مرگ بر آمریکا، اسرائیل و آل سعود
استفاده کردیم، تشکر
2
0
ذکر علی عباده
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
صهیونیست ها سال ها قبل از اشغال قدس مکه و مدینه را با آوردن عبدالعزیز اشغال کرده اند. بر اساس استنادات تاریخی سعودی ها اصالتا یهودی هستند. در اصل اشغال قدس به پشتوانه اشغال مکه و مدینه توسط صهیونیست ها صورت گرفت تا امت اسلام نتواند از ظرفیت معنوی و ملکوتی این مکان های مقدس برای نفوذ در جهان استفاده کند.
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
یادداشت خوبی بود و حقا و انصافا بحرین به خانه ابدی برای آل خلیفه تبدیل شده
1
0