۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۹۳۰۲
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرهیز از ملاحظات سیاسی در برخورد با بدحجابی در جامعه

ضرورت پرهیز از ملاحظات سیاسی در برخورد با بدحجابی در جامعه
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: نباید ملاحظات سیاسی در برخورد با بدحجابی و بی عفتی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مسأله عفاف و حجاب را یکی از مسائل مهم جامعه اسلامی عنوان کرد و با گلایه از بی توجهی به این اصل مهم دینی، بر ضرورت تلاش و برنامه ریزی به منظور تقویت و گسترش این فرهنگ دینی در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که موضوع مهمی همچون عفاف و حجاب نباید مورد بی توجهی مسؤولان امر قرار گیرد، افزود: در یک جامعه اسلامی همه بخش‌های کشور باید در گسترش و تقویت عفت عمومی در جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی هر روز در جامعه ما همچون قارچ در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: اگر اقدام عاجلی در کاهش این هنجاری‌ها صورت نگیرد به طور حتم در سال‌های آینده با یک بحران اجتماعی در کشور مواجه خواهیم بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که عدم توجه به مسأله عفاف و حجاب با آثار و تبعات سوئی در جامعه همراه خواهد بود، بیان داشت: متولیان فرهنگی کشور وظیفه دارند در جهت عمل به ارزش‌های الهی در جامعه گام‌های بیشتری بردارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز برخی بستر‌های لازم برای گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه فراهم است، خاطرنشان کرد: نباید گذاشت برخی سهل انگاری‌ها در جامعه موجب بروز معضلات و آسیب‌های اجتماعی شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بستر‌های قانونی برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید از سوی دولت و مجلس به خوبی فراهم شود، تأکید کرد: نباید ملاحظات سیاسی در برخورد با بدحجابی و بی عفتی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در کنار برخورد با هنجارشکنان عفت عمومی، مسؤولان و متولیان امر باید روزنه‌های فساد در جامعه را با اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوط به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مصدود کنند، بیان داشت: عزم مسؤولان به ویژه متولیان بخش فرهنگی کشور در تقویت برنامه‌های مرتبط با مسأله عفاف و حجاب باید بیشتر شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی برنامه‌های مرتبط در این حوزه از غنای لازم برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: باید از نگاه سطحی و زودگذر به مسأله عفاف و حجاب به شدت پرهیز شود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیازمند یک بسیج عمومی برای تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دینی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه آنچه که امروز در جامعه دیده می‌شود به هیچ عنوان با اصول ارزشی انقلاب و نظام ما مطابقت ندارد و در تضاد کامل است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط توریستی و گردشگری استان‌های شمالی اشاره کرد و با بیان این که مسأله مدیریت سواحل و مناطق توریستی باید به طور جدی دنبال و متولی آن مشخص شود، خاطرنشان کرد: عدم نظارت صحیح بر این مناطق موجب بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری در سطح استان شده است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات