۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۰۹۳۸۶

انتقاد امام جمعه بابل از بی تفاوتی دستگاه های اجرایی در زمینه حجاب و عفاف

انتقاد امام جمعه بابل از بی تفاوتی دستگاه های اجرایی در زمینه حجاب و عفاف
امام جمعه بابل گفت: متأسفانه دستگاه اجرایی ما زندانی اندیشه‌ای در مقابل اندیشه انقلاب اسلامی است و به ارزش‌های انقلابی توجه ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با انتقاد شدید از صحنه‌های منتشر شده از ولنگاری و بدحجابی در یکی از مناطق گردشگری استان، گفت: این حادثه‌ای که اتفاق افتاد برآیند مجموعه کار‌هایی است که در طول دو سه سال اخیر در منطقه در حال انجام است و در این مرحله به صورت علنی در میان چشم سایر افراد به اوج خود رسیده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که متأسفانه این گونه صحنه‌ها کم نبوده و منحصر به این هم منطقه نیست و ده‌ها منطقه وجود دارد که نمی‌توان مسائل مربوط به آن را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سواحل و در انظار عمومی بی عفتی و بدحجابی به صورت علنی صورت می‌گیرد و دستگاه اجرایی و قضایی ما نیز از این مسائل مطلع هستند.
 
امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با بیان این که پرداختن به موضوع عفاف و حجاب جزء حیاتی‌ترین موضوعات قابل طرح در جامعه است، خاطرنشان کرد: همان طور که در بسیاری از مسائل ورود پیدا کردند و فرهنگ سازی شد باید در موضوع عفاف و حجاب نیز ورود جدی داشته باشیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که پشت کردن به ارزش‌های دینی خسارت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت، گفت: اگر مردم به ویژه نسل جوان با واقعیت‌ها آشنا شوند به سرعت به همان ارزش‌ها برخواهند گشت و این امر امیدوار کننده‌ای است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به مسأله عفاف و حجاب حساسیت نشان داده و به طور جدی پیگیر باشند این ارزش‌ها در درون جامعه تثبیت، تحکیم و عمومی خواهد شد.
 
امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود سهم دولت نسبت به مسأله عفاف و حجاب را نگاه آن‌ها نسبت به این موضوع دانست و گفت: ما امروز با یک نظریه‌ای به نام نگاه لیبرال دموکراسی روبرو هستیم و این نگاه متأسفانه بر کشور حاکم شده است.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل ادامه داد: متأسفانه از ابتدای پیروزی انقلاب کسانی همانند نهضت آزادی و جبهه ملی که دارای نگاه لیبرالی بودند در برابر یک نگاه انقلابی قرار داشتند در حالی که نظام اسلامی چهار دهه است بر اساس رویکرد و نگاه انقلابی شکل گرفته است، اما متأسفانه دستگاه اجرایی ما زندانی اندیشه‌ای در مقابل اندیشه انقلاب اسلامی است و متأسفانه به اندیشه و ارزش‌های انقلابی توجه ندارند که نتیجه آن بی توجهی نسبت به این امور است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود به واقعه گذشته پردیس دانشگاه تهران و اهانت و دهن کجی برخی‌ها به مسأله حجاب و همچنین روزه خواری علنی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: متأسفانه یکی از اعضای کابینه دولت با اذعان به رسیدن این خبر به هیأت دولت گفت دولت معتقد به برخورد نیست.
 
امام جمعه بابل با بیان این که سؤال مردم این است هیأت دولت به چه چیز معتقد است، گفت: بر اساس قانون اساسی دولت موظف است در خصوص تحکیم ارزش‌های اسلامی در درون کشور انجام وظیفه کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با ابراز تأسف عدم اظهار نظر مسؤول هیأت دولت و اعضای کابینه در خصوص ارزش‌های اسلامی، افزود: در این چند روز اخیر نیز از مسؤولان دولتی مطلبی در ارتباط با اتفاق تلخی که در استان روی داده شندیده نشده است در حالی که مسؤولان دولتی باید غیرمندانه وارد این گونه مسائل شوند و این به تبع کسانی است که متأسفانه در بالای کشور هستند و با بی اعتنایی از کنار این مسأله گذشتند.
 
وی در ادامه سخنان خود به سخنان انتخاباتی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: وی در تبلیغات انتخاباتی خود گفت ما راهمان را پیدا کردیم و آن آزادی است که معنی این آزادی به معنای آزادی از قیود دینی و بی بندوباری در جامعه است و وقتی این گونه شعار مبهم در جامعه داده می‌شود افراد و اشخاص نیز این گونه تفسیر می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: مردم وقتی به موضع گیری رییس جمهور کشور در خصوص آزادی نگاه می‌کنند و بی تفاوتی و بی توجهی در این زمینه را می‌بینند و طبیعی است که آن‌ها نیز به همان رنگ هم در خواهند آمد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که من معتقد به تدبیر در برخورد با مسأله بدحجابی و بی عفتی در جامعه هستم، گفت: اگر دستگاه اجرایی با جدیت و با انگیزه وارد شود به تدریج می‌توان این ولنگاری‌ها را مهار کرد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات