۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۰۱۲۷
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با رییس جمهور:

دولت محرومیت زدایی و گره گشایی از مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد

دولت محرومیت زدایی و گره گشایی از مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد
حجت الاسلام والمسلمین مروی در دیدار رییس جمهور گفت: به دنبال استفاده از امکانات آستان قدس رضوی در راستای سیاست‌ های دولت هستیم

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در محل تالار ولایت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه به دنبال استفاده از امکانات آستان قدس رضوی در راستای سیاست‌های دولت هستیم، اظهار کرد: این آستان مقدس در مسیر سیاست های دولت و در کنار دستگاه های دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حرکت خواهد کرد.

وی افزود: در جریان سیل امسال، آستان قدس رضوی با هماهنگی بخش ‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، امکانات خود را در مسیر اشتغال زایی برای سیل زدگان به کار گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی خود را جدا از دولت و نظام جمهوری اسلامی نمی ‌داند و با شفافیت و هماهنگی در راستای سیاست ‌های آن ‌ها فعالیت می کند. بر اساس حکم صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب، همکاری کامل با مجموعه های مختلف دولتی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: آستان قدس رضوی مطالبات چند هزار میلیارد ریالی از دولت دارد، اما اقدامات گذشته در این زمینه به نتیجه نرسیده است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌ های قانونی بودجه ۹۸ برای تسویه این حساب‌ ها بهره بگیریم.

وی افزود: به هر میزان مطالبات آستان قدس رضوی از دولت نقد شود، منابع حاصل در راستای سیاست ‌های دولت و کمک به رفع مشکلات کشور هزینه خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امیدواریم با مساعدت دولت، سرخس تبدیل به منطقه آزاد شود تا مردم آن منطقه هم از منافع آن بهره مند شوند، اظهار کرد: حاضریم تا جایی که امکان داشته باشد از حقوق خودمان برای کمک به مردم بگذریم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی طرح جامعی برای اطراف حرم مطهر و بافت فرسوده مشهد مقدس داشت، اما به رغم انجام توافقاتی با آستان قدس، اجرایی نشده است که امیدواریم با دستور جنابعالی اجرای آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر با این مجموعه نورانی همخوانی ندارد و باید برای این منظور سیاست ‌های ویژه ای اعمال شود.

رییس جمهور هم در ادامه این دیدار با بیان این که هدف آستان قدس رضوی و دولت یکی و آن خدمت بیشتر به مردم است، اظهار کرد: دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان قدس خواهد بود.

رییس جمهور افزود: دولت برای ارائه کمک در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگی های لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم آماده است.

دکتر روحانی با بیان این که دولت طی سال های گذشته به حکم وظیفه توجه ویژه ای به مشهد مقدس و به خصوص ساماندهی بافت اطراف حرم داشته است، اظهار کرد: دولت در حد توان برای ارائه خدمات مطلوب تر به مجاوران و زائران امام رضا(ع) در کنار آستان قدس رضوی است./861/د102/ب1

ارسال نظرات