۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۱۰۴۹۵
به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

همایش "فعالان عفاف و حجاب" استان قم برگزار شد + فیلم

همایش
همایش "فعالان عفاف و حجاب" استان قم با حضور مسئولان استانی و آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش فعالان عفاف و حجاب استان قم که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: کسی که می خواهد مبلغ دین خدا باشد، لوازمی دارد و هر کسی نمی تواند مدعی مبلغ دین خدا بودن داشته باشد و هر کسی نمی تواند آمر به معروف و ناهی از منکر باشد.

وی شناخت معروف و منکر را یکی از مسائل مهم برای آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: اگر کسی با آموزش های قرآن و کلمات نورانی پیامبر اکرم(ص) و اهل  بیت(ع) انس لازم را نداشته باشد، نمی تواند و نمی داند که چه چیزی را می خواهد تبلیغ کند.

امام جمعه قم تصریح کرد: چه اتفاقی در قم افتاد که مراجع بزرگوار، علما، متدینین، مسؤولان، ضابطان دستگاه قضایی نگران هستند؟ حرکت خزنده بد حجابی مدتی است که در قم سرعت گرفته است و خیابان های قم حتی خیابان های یکی دو سال گذشته نیست و چهره شهر را می خواهند برای کسانی که در این شهر زندگی می کنند، به شکل دیگری عادی سازی کنند؛ چه شده است که رهبر معظم انقلاب در دو نوبت در سخنانی که رسانه ای شد، راجع به قم و مظاهری که در قم ظهور و بروز پیدا کرده، احساس نگرانی می کنند؟

وی افزود: فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی دشمن دارد؛ تجربه ثابت کرده است که دشمنان کشورها نسبت به کشورهایی که یک سلسله باورها و اعتقاداتی دارند، به راحتی نمی توانند در آن کشورها نفوذ پیدا کنند.

در این همایش، سردار آقاخانی فرمانده نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما فریضه امر به معروف و نهی از منکر، به فراموشی سپرده شده است و هر زمانی که صحبت از حجاب و برخورد با بدحجابی می شود، تمام فلش های به سمت نیروی انتظامی می رود در صورتی که در قانون مشخص شده که 25 دستگاه در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب گفت: مجموعه نیروی انتظامی در خط مقدم مدافع آمرین به معروف و ناهیان از منکر است و فرهنگ مقابله با ناهنجاری ها و زشتی های در جامعه را در خاکریزهای دفاع مقدس از شهدا فراگرفته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تصریح کرد: تفکری که امروز بر نیروی انتظامی حاکم است، تفکر دفاع از همه ارزش ها است که آمران به معروف و ناهیان از منکر در یک جبهه آن قرار دارند.

وی افزود: امروز ناجا با مواردی که در قانون جرم محسوب شده، به عنوان ضابط قوه قضائیه و مأموریتی که در بحث امر به معروف و حمایت از آمرین داده است، اقدام می کند. 

تعداد بازدید : 5

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان دفتر فرمودند که "به قم برسید، قم در درجه اول مهم است و من نگران قم هستم، هم به لحاظ وضعیتی که بعضاً در خیابان ها و مغازه های قم می بینم و هم به لحاظ مفاهیم و شعارهای و آرمان های انقلاب اسلامی"؛ همه ما نسبت به مطالبه مؤکد حضرت آقا وظیفه داریم.

وی گفت: درست است که مسأله امر به معروف و نهی از منکر اختصاصی به مسأله حجاب و عفاف ندارد اما قطعا یکی از مصادیق روشن امر به معروف و نهی از منکر، مسأله حجاب است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اصرار بر حجاب و عفاف به خاطر ویژگی های نمادین و تمدنی است که در حجاب می باشد که هم شعار، هم نماد و هم وظیفه دینی است.

در ادامه، این همایش، سرهنگ جعفری معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم اظهار داشت: طرح پارسا در زمستان 97 مطرح و تصویب شد و در برنامه های بسیج قرار گرفته است و جلساتی هم برگزار شده و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است اقداماتی از سوی برخی از رده های بسیج در مکان ها و زیارتگاه ها و خیابان ها مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: بسیج 6 طرح دائمی در امر به معروف و نهی از منکر دارد که عبارت از طرح های اصلاح محله محور، ارشاد عوامل اصلی منکرات، اقشار بسیج، گردشگری تعالی بخش، اصلاح محله های آسیب دیده و تذکر لسانی است.

سپس، حسینی جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم اظهار داشت: بایستی حریم قم حفظ شود و گاهی اوقات می گویند که آمار فلان جرم در قم زیاد است، علتش این است که در قم دستگیری بالا است و از جای دیگر می آیند که در قم کار انجام دهند و وقتی که دستگیری در قم اتفاق می افتد، پرونده در خصوص قم شکل می گیرد.

وی گفت: یکی از وظایف ذاتی و قانونی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، حمایت از گروه هایی است که در این زمینه حمایت(معنوی و قضائی) می کنند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان این که بایستی به گونه ای عمل کنیم که کارمان معروف باشد، گفت: بسیاری از نهی از منکر های ما، منکر است یعنی قصد انجام واجب کفایی را داریم اما مرتکب حرام می شویم و علت این که امر به معروف با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب هنوز پانگرفته است، به خاطر عملکرد بد افرادی است که نتوانسته اند به خوبی امر به معروف کنند.

 

همچنین، حجت الاسلام مهدی بیاتی، مجری طرح پارسا و رییس موسسه پژوهشی طهورا اظهار داشت: این طرح از نیمه ماه مبارک رمضان سال جاری با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی در قم آغاز شده و کارگروهی را با نام عفاف در سال 97 تأسیس کرده است.

وی گفت: اگر در زمان ما در خصوص شهر قم نابسامانی هایی در عمق یا ظاهر صورت بگیرد، نگران کننده است.

مجری طرح پارسا تصریح کرد: این طرح، طرحی مردمی است که از بدنه حوزه و مردم دلسوز و نگران نسبت به وضعیت عفت در قم جوشیده و 12 دی ماه 97 در شورای فرهنگ عمومی استان قم تصویب شده و از سوی استاندار قم به تمام دستگاه ها ابلاغ گردید.

وی به تشریح این طرح پرداخت و افزود: این طرح 7 نوع کارگروه و 7 دسته فعالیت دارد و این همایش، یکی از فعالیت های طرح پارسا است؛ در این طرح، کارگروه های آموزش، تبلیغ، اصناف، مطالبه گری از دولت، پیگیری می شود.

حجت الاسلام بیاتی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند خدمتی که حجاب به جمهوری اسلامی کرده است، بین مفاهیم و موضوعات فرهنگی بی نظیر می باشد؛ حجاب به عنوان مسأله ای تمدنی، علامت مقاومت است./822/پ201/س

تعداد بازدید : 7

خبرنگار: مهدی فلاحی

مهدی فلاحی
ارسال نظرات