۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۱۰۹۶۲
دبیر جامعه روحانیت کاشان تبیین کرد؛

مضرات ارتباط با شیطان از منظر آیات قرآن

مضرات ارتباط با شیطان از منظر آیات قرآن
حجت الاسلام شاه فضل گفت: ارتباط برخی با شیطان به اندازه‌ای عمیق می‌شود که شیطان ولی آن‌ها می‌شود و شیطان هر امری داشته باشد بدون چون چرا اطاعت می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دوشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد در ادامه تفسیر آیه ۵۰ سوره کهف، که می‌فرماید، ‹‹عَنْ أَمْرِ رَبِّهِ››گفت: مهم نیست دستور خدا چه دستوري بوده است بلکه مهم این است که وقتی خدا از شيطان می‌خواهد به انسان سجده کند از امر خداوند سرپیچی می‌کند.

وی افزود: بعد از اینکه خداوند ماجرای شیطان را مطرح کند خطاب خداوند به ما انسان‌ها است که می‌فرماید، ‹‹أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونی‏ وَ هُمْ لَکُمْ عَدُوٌّ›› خداوند سؤال می‌کند شما شیطان را ولی و دوست خود می‌دانید.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند می‌فرماید، ‹‹أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ›› ذریه به معنی نسل است که این آیه اینگونه بیان می‌کند که شیطان دارای ذریه‌ای است که حکایت از این دارد که اجنه نیز مانند انسان زاد و ولد دارند.

وی افزود: در این آیه بحث ذریه شیطان مطرح شده است، اما در سوره مبارکه اعراف از قبیله شیطان نام برده شده است، ‹‹إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ›› شیطان هم ذریه و هم عشیره و هم قبیله دارد، از این رو انسان تنها با یک یا چند شیطان روبرو نیست بلکه با قبیله‌ای از شیاطین و اجنه روبرو است که آنها پای بند به قسم برای انحراف انسان هستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر یک مرحله این دوستی زیادتر و عمیق‌تر شود یکی از این دو نفر دیگری را ولی و سرپرست خود انتخاب می‌کند و حرف او را اطاعت می‌کند که این مرحله ولایت است که یکی سرپرستی دیگری را بر عهده می‌گیرد.

وی افزود: عمیق‌ترین ارتباطی که بین دو نفر ممکن است برقرار شود ارتباط ولایی است که یکی ولی و سرپرست دیگری است، در این آیه تعبیر از ولایت است که، ‹‹أَ فَتَتَّخِذُونَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ أَوْلِیاءَ›› آیا شما شیطان و ذریه او را به عنوان ولی خود انتخاب می‌کنید.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: ارتباط برخی با شیطان به اندازه‌ای عمیق می‌شود که شیطان ولی آنها می‌شود و شیطان هر امری داشته باشد آنها بدون چون چرا اطاعت می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل بیان کرد: در این آیه می‌فرماید، شما شیطان و ذریه او را به عنوان سرپرست خود انتخاب می‌کنید در حالیکه شیطان با شما نه تنها دوست معمولی و صمیمی نیست بلکه دشمن شما است و این کار خطرناک و غیر معقولی است که انسان كسي را به عنوان سرپرست خود انتخاب کند که نه تنها هیچ محبتی به او ندارد بلکه دشمن او است./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات