۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۷۶۴
حجت الاسلام پژمانفر در گفت وگو با رسا:

آمریکا و اروپا در برجام تقسیم کار کرده اند | مذاکره دام دشمن برای فشار است

آمریکا و اروپا در برجام تقسیم کار کرده اند | مذاکره دام دشمن برای فشار است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آمریکا و اروپا در برجام تقسیم کار کرده اند، گفت: غرب می‌خواهد با دام مذاکره فشار بیشتری بر ملت ایران تحمیل کند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه هیچ اعتمادی که سبب تمایز اروپاییان از آمریکایی ها شود وجود ندارد، گفت: اروپایی ها همواره نشان داده اند که بدعهدی هایشان کم تر از آمریکایی ها نیست.

وی ادامه داد: با توجه به مصاحبه های تندی که سردمداران اروپا و آمریکا علیه ملت ایران انجام داده اند، احساس می شود که نوعی تقسیم کار میان اروپا و آمریکا صورت گرفته است تا آرام آرام به عهد خود نسبت به ایران خیانت کنند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به وعده جدید کمیسیون ویژه برجام مبنی بر اجرایی شدن اینستکس تأکید کرد: ما باید نسبت به این موضوع بسیار محتاطانه عمل کرده و به وعده های اروپاییان اعتماد نداشته باشیم و با این رویکرد کار را پیش ببریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده مطمئن هستم که غربی ها شرایط سخت تری را برای جمهوری اسلامی درنظر خواهند گرفت و در نهایت می خواهند بار دیگر از طریق دام مذاکره شرایط سخت تر و فشار بیشتری را بر ملت ایران تحمیل کنند.

وی با بیان این که مسؤولان اجازه ندهند اروپایی ها حقوق ملت ایران را تضییع کنند، تصریح کرد: دشمنان یک مرتبه با استفاده از بی تدبیری دولتمردان ما توانستند کلاه گشادی به نام برجام بر سر ملت ایران بگذارند، بنابراین امیدواریم که بار دیگر با استفاده از همین حربه نتوانند کلاه گشادتری بر سر ملت ایران بگذارند.

حجت الاسلام پژمانفر در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی مذاکره توسط برخی مسؤولان را نشانه ضعف در اعتماد به نفس آنها دانست و گفت: متأسفانه مشکل اساسی ما این است که برخی کسانی که در جمهوری اسلامی مسؤولیت های بزرگ برعهده دارند، ضعف شدیدی در حوزه باورها و عقاید خودشان دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه نهم تیرماه کمیسیون مشترک ویژه برجام تأکید کرد: این بیانیه نشان می دهد که اروپاییان با وقت کشی می خواهند تدارک ویژه ای را برای کشورمان ببینند تا بتوانند اقدامات دیگری را نسبت به مردم ایران داشته باشند.

وی در پایان با ابراز تأسف از ضعف در عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور یادآور شد: آن چیزی که در موضوع اینستکس مایه تأسف شده، ضعف عملکرد دولتمردان ما در رابطه با این موضوع است./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات