۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۶۱۱۹۹۵
به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید؛

نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها برگزار می شود

نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها برگزار می شود
نخستن همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهادیان در نشست خبری نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها که در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید برگزار شد با بیان این که در اسلام توجه به ذات پروردگار به عنوان زمینه هدایت مطرح شده است، اظهار کرد: توجه به خداوند مهم ترین زمینه رشد در اسلام است.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید ادامه داد: اولین کلام پیامبر قولوا لا اله الا الله است زیرا سایر اله ها که ذهن انسان را مشغول می کند چه از درون انسان می جوشد چه از بیرون باید کنار رود تا به حقیقت پروردگار رسد، زیرا انسان موجودی محتاج است و همواره در معرض برطرف کردن نیازهای خود و متکی به نقطه ای است.

وی با اشاره به حوزه الغایی گفت: نیروهایی که از جنبه های مختلف منتشر می شود انسان را مشغول می کند و لا اله الا الله می خواهد انسان را از حوزه الغایی خارج و با ذات پروردگار مرتبت سازد و اینجا است که زمینه رشد انسان در ارتباط با پروردگار حاصل می شود بنابراین تمام برنامه های تربیتی باید به گونه ای باشد که انسان را رشد دهد.

حجت الاسلام فرهادیان با بیان این که تمامی برنامه ها و آموزه های دینی از ابتدای بعثت سعی داشته اند در شخصیت انسان نفوذ کنند، ابراز کرد: انسان باید در شخصیت دارای وحدت شود که این مورد از طریق آموزه ها ایجاد و موجب رشد انسان می شود و این وحدت زمانی حاصل می شود که ارزش ها در وجود انسان نهادینه شود.

وی به تعریف ایمان اشاره کرد و گفت: هر آموزه دینی باید در وجود انسان تبدیل به عمل و در ارکان انسان ظاهر شود که برای چنین کاری وجود ایمان مستقر ضروری است و ایمان مستقر زمانی که تمام عقیده ها در انسان حاصل شده باشد به وجود می آید؛ منظور از شخصیت وحدت یکی بودن زبان و عمل انسان است.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید خاطرنشان کرد: هدف این همایش این است که برای نونهالان از آغاز شکل گیری شخصیت ها، ارزش ها را در وجود آنها جا اندازیم که چنین به صرف گفتن حاصل نمی شود بلکه نیازمند برنامه مستقل و عمل کردن است؛ از معلمان درخواست می کنیم که در این زمینه ما را یاری کنند و در فعالیت آموزشی فرهنگ سازی برای نهادینه کردن ارزش ها شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام فرهادیان با اشاره به محورهای همایش گفت: نخستین محور به عنوان محور پایه، ارتباط با پروردگار است که باید از کودکی ایجاد شود؛ در طراحی نظام آفرینش وجود واسطه فیض ضروری است در نتیجه دومین محور امام زمان(عج) که واسطه فیض زمان به شمار می رود، است.

وی اضافه کرد: تقوا و ایجاد روحیه تاب آوری در میان دانش آموزان، آشنایی دانش آموزان با آداب و سنن پیامبراکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) همچنین شکل گیری روحیه همکاری انفاق و کمک کردن به دیگران در میان دانش آموزان از محورهای نخستین همایش تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها به شمار می روند.

مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید بیان کرد: در زمینه نهادینه سازی ارزش ها در جامعه آموزشی ما کاری صورت نگرفته است درحالی که در جامعه اسلامی مسؤول نسبت به سرنوشت دیگران مسؤولیت دارد؛ سند تحول باید تبدیل به ریزبرنامه یا برنامه ها اجرایی شود که همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها در حال انجام دادن چنین کاری است و می تواند برای نظام آموزشی کشور به برنامه مدونی در راستای رسیدن نظام آموزشی به اهداف بلند باشد.

وی در پایان در زمینه زمان ارسال آثار و برگزاری نخستین همایش ملی تحول در تربیت با رویکرد نهادینه سازی ارزش ها، گفت: 20 مرداد آخرین زمان ارسال مقالات به دبیرخانه همایش واقع در قم بلوار جمهوری اسلامی، کوچه چهار ساختمان شهاب طبقه سوم است و همایش نیز 23 شهریورماه در قم سالن همایش های غدیر از ساعت 8 تا 18 برگزار می شود.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سامانه اینرنتی مؤسسه فرهنگی و تربیتی توحید به نشانی http://tohidqom.ir/ مراجعه کنند./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 16
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات