۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۸۲۹
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

عالم هستی کلاس توحید است

عالم هستی کلاس توحید است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عالم هستی کلاس توحید است، گفت: انسان فقط باید خودش را برای خدا هزینه کند چرا که او بزرگ ترین حجج الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع جیلارد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عارف زمانی که می خواهد ذهن و قلب خود را ذوب در خداوند کند اولین تلاشش این است که صورت سازی کند چون بدون صورت سازی عارف به جایی نمی رسد.

وی افزود: فعلیت انسان به بدن نیست چون بدن دارای اعضا و جوارح است فعلیت انسان به روح القدوس و نفس اوست یعنی زمانی که نفس و روح القدوس وجود انسان توانست چشم و گوش خود را کنترل کند می تواند مظهر صورت الصور شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بیان داشت: کسی که نمی تواند حقایق حقه را درک کند چون نفس او مانع می شود بنابراین انسان از وحدت نفس می تواند به وحدت حق نائل شود.

استاد حوزه علمیه رسیدن به وحدت نفس را بسیار دشوار دانست و اظهار داشت: انسان برای رسیدن به وحدت نفس باید بسیار تلاش کند و در امر خودسازی از هیچ تلاشی فروگذار نباشد و در مواجهه با سختی ها صبر خود را از دست ندهد.

وی ادامه داد: کسی که به عظمت و بزرگی خداوند اعتقاد و عقیده دارد به صورت واقعی خود نیز ایمان خواهد داشت، خداوند مخلوقات را به صورت های مختلف و با شکل های گوناگون خلق کرد از این رو لازم است انسان در برابر چنین خداوند با عظمتی سر تعظیم فرود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین احدی خلقت آسمان و زمین را نشانه عظمت خداوند دانست و گفت: عشق به توحید و معنویت بالاترین نعمت است از این رو عارف همه هزینه ها را صرف دلش می کند تا به این معنویت دست یابد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان زمانی که خود را شناخت تازه می فهمد چیزی نیست و عدم است و هر چه هست خداوند متعال است؛ امام صادق(ع) به هشام می فرمایند: بالاترین استعداد به بندگان همین صورت انسانی است یعنی همین صورت وجودی حضرت آیت الله بهجت و آیت الله قاضی برای انسان ها حجت است.

وی با اشاره به اینکه تمام هستی کلاس توحید است و نشانه محیط بودن خداوند بر جهان است، اظهار داشت: انسان فقط باید خودش را برای خدا هزینه کند چرا که او بزرگ ترین حجج الهی است، آدمی هرگز نباید با فرمان الهی مخالفت کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات