۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۳۰۹۴
کوهکن در گفت وگو با رسا:

مسؤولان نسبت به توقیف نفتکش ایرانی دیپلماسی فعال داشته باشند + صوت

مسؤولان نسبت به توقیف نفتکش ایرانی دیپلماسی فعال داشته باشند + صوت
نماینده مجلس با بیان اینکه واکنش جمهوری اسلامی در برابر توقیف نفتکش ایرانی برای غربی ها پشیمان کننده خواهد بود، گفت: سکوت در برابر این مسأله در شأن نظام نیست.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اروپایی ها با آمریکایی ها همسو بوده و همواره در راستای منافع آمریکا حرکت می کنند، گفت: یکی از تحلیل هایی که در زمینه توقیف نفتکش ایرانی وجود دارد، آن است که انگلیس به درخواست آمریکا این نفتکش را توقیف کرده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها پس از رسوایی که با ساقط شدن پهپادشان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برایشان به وجود آمد همواره درصدد بودند تا نمادی از قدرت نمایی داشته باشند و عصبانیت خود را تخلیه کنند.

کوهکن توقیف نفتکش ایرانی را بر خلاف قوانین بین المللی دانست و تأکید کرد: فضای درون یک کشتی که بر روی آب های بین المللی حرکت می کند و یا فضای درون یک هواپیما که بر روی آسمان در حال حرکت است و یا حتی روی باند کشور دیگر فرود آمده، به منزله خاک همان کشوری است که پرچم آن بر روی کشتی و یا هواپیما نصب شده، بنابراین هیچ کشوری حق ندارد آن را توقیف کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار به انگلیسی ها تصریح کرد: انگلیسی ها بدانند که اگر بنا بر اینگونه اعمال و رفتار گذاشته شود، این خودشان هستند که ضرر بیشتری خواهند دید، زیرا آب های خلیج فارس و دریای عمان محل تراکم کشتی های نفتکش اروپایی است و جمهوری اسلامی کاملاً به آنها اشراف و دسترسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید عکس العمل قاطع و محکمی را از سوی جمهوری اسلامی در پاسخ به توقیف نفتکش ایرانی شاهد باشیم، عنوان کرد: ایران اسلامی همواره در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کرده و بدون شک در این مسأله هم دشمنان را از حرکت نپخته و نسنجیده شان پشیمان خواهد کرد.

کوهکن خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نیز می تواند در پاسخ به راهزنی دریایی انگلیسی ها، کشتی های نفتکش اروپایی را توقیف کرده و بازرسی و بررسی محموله آنها را به درازا بکشاند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سکوت در برابر توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی ها در شأن جایگاه با اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیست، یادآور شد: توقیف نفتکش ایرانی در آب های بین المللی فرق چندانی با راهزنی و دزدی دریایی ندارد و ما باید در برابر آن مواضع مقتدرانه داشته باشیم./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید جابر
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
واقعا دولت نمیخواد اقدامی بکنه؟ هر روز که نفتکشمون اونجا باشه کلی هزینه روی دست نظام میفته!
این دولت کاری جز هزینه تراشی بلد نیست!!
2
0