۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۳۴۸۵
حجت الاسلام والمسلمین حصاری مطرح کرد؛

نقش پژوهش در ارتقای مبلغان حوز‌ه‌های علمیه خواهران

نقش پژوهش در ارتقای مبلغان حوز‌ه‌های علمیه خواهران
حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری گفت: برای طلاب سطح دو نوشتن مقاله پایانی را تعریف شده که چارچوب فعالیت‌های منبری و آماده‌سازی مطلب برای کارهای تبلیغی است.

به گزارش خبرگزاری کوثر، حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری در دیدار مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در این مرکز برگزار شد اظهار کرد: هدایت پژوهشی طلاب و ارتقای آن‌ها در نظام علمی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران برعهده معاونت پژوهش است و از اهدافی که در این معاونت دنبال می‌شود رسیدن به تولید علم دینی در حوزه‌های علمیه خواهران است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه برنامه راهبردی پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران را برای سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۴ در سه دوره تعریف کردیم افزود: در ابتدا یک دوره اولیه پنج ساله گذراندیم که شامل حرکت پژوهشگری عمومی در مدارس علمیه خواهران بود و در ارزیابی کلی خود نیز عملکرد موفقی داشتیم و امروزه طلاب حوزه‌های علمیه خواهران با فعالیت‌های پژوهشی آشنایی دارند.

وی تصریح کرد: دوره دوم این طرح شامل سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ می‌شود که این دوره برای جنبش علمی و آماده‌سازی طلاب است و در این بازه زمانی به تربیت تخصصی طلاب پژوهشگر می‌پردازیم، در این دوره با تغییر در شیوه‌های آموزشی دوره‌های آموزشی پژوهشی سطح سه را برای خواهران طلبه راه‌اندازی کردیم و همچنین تلاش می‌کنیم که سطح چهار پژوهش محور را نیز راه‌اندازی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری با اشاره به نقش پژوهش در ارتقای مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران تشریح کرد: برای طلاب سطح دو نوشتن مقاله پایانی را تعریف کردیم که چهارچوب فعالیت‌های منبری و آماده‌سازی مطلب برای کارهای تبلیغی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: دوره سوم برنامه راهبردی نیز از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و امیدواریم که در سال ۱۴۰۴ تعدادی از خواهران به‌عنوان یک جریان نظریه‌پرداز در کشور حضور فعال داشته و سهمی از تولید علم و پاسخگویی علمی کشور برعهده حوزه‌ علمیه خواهران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری با بیان اینکه در شناسایی استعدادهای برتر موفقیت‌های خوبی داشتیم اظهار کرد: در مرحله اول جذب استعداد‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، آمار پذیرفته شدگان حوزه علمیه خواهران ۶/۱۱ و آمار پذیرفته شدگان حوزه علمیه برادران ۶/۵ بوده است.

وی افزود: اولین مرکز مشاوره پژوهشی در سال گذشته توسط حوزه‌های علمیه خواهران در راستای پشتیبانی از همه مدارس علمیه خواهران در عرصه پژوهش راه‌اندازی شد و مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کرده و با بهترین استادان قم مشاوره پژوهشی داشته باشند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات