۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۱۳۸۵۲
کریمی اصل:

خدمت رسانی بهزیستی به جامعه نیازمند کمک و همراهی مردم است

خدمت رسانی بهزیستی به جامعه نیازمند کمک و همراهی مردم است
مدیرکل بهزیستی قم گفت: برای ارائه خدمات نیازمند همراهی مردم به ویژه افراد توانمند هستیم و در شرایط فعلی هرکس می تواند باید دست افراد نیازمند را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هادی کریمی اصل مدیرکل بهزیستی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، وظیفه بهزیستی را رسیدگی به آسیب های روحی و جسمی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه ای سالم، قوی و توانمند داشته باشیم تا الگوی برای دیگر جوامع باشد.

وی با گرامیداشت هفته بهزیستی، به خدمات بهزیستی اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی متکفل خدمت رسانی به افراد محروم، کم توان و دارای معلولیت و آسیب های اجتماعی است، خدمات سازمان بهزیستی در چند رده تقسیم شده که یکی از آن ها خدمات توان بخشی به افراد دارای معلولیت است.

کریمی اصل با بیان این که در دنیا به صورت میانگین از هر 100 نفر 10 نفر معلول هستند، اظهار داشت: خدمات بهزیستی به معلولان در زمینه معیشت نیز انجام می شود و در استان قم 6 هزار و 500 معلول تحت پوشش مستمری هستند و 21 هزار معلول در بهزیستی قم دارای پرونده هستند.

وی ادامه داد: خدمات کلینیکی مانند کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و خدمات پزشکی و درمانی از دیگر فعالیت های بهزیستی است، خدمات مددکاری و مناسب سازی محیط هم از سوی بهزیستی دنبال می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم ابراز داشت: خدمت رسانی به خانواده ها و کودکان بی سرپرست و افراد دارای آسیب های اجتماعی از دیگر عرصه های فعالیت بهزیستی است، با این که حجم نیاز در این زمینه بسیار بالا است اما سعی داریم در حد توان رسیدگی انجام شود.

وی برنامه های پیشگیرانه را از دیگر فعالیت های بهزیستی دانست و عنوان کرد: اگر در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری شود در زمینه مادی و معنوی بهره های بیشتری خواهیم برد، برای پیشگیری از معلولیت مشاوره ژنتیکی را داریم تا با اقدامات به موقع جلوی به وجود آمدن فرزندان معلول گرفته شود.

کریمی اصل عنوان کرد: برای ارائه خدمات نیازمند کمک و همراهی مردم به ویژه افراد توانمند هستیم، هرکس که می تواند دست یک نفر را بگیرد و کمک کند باید این اقدام را انجام دهد، امروز در جنگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند و کسانی که توانمند هستند باید در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد قمین
ارسال نظرات