۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۱۳۹۶۰
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

اساس امر به معروف و نهی از منکر برای انتقال معارف دین است

اساس امر به معروف و نهی از منکر برای انتقال معارف دین است
حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به اینکه اساس امر به معروف و نهی از منکر برای انتقال معارف دین است، گفت: کسی که بنیان دینی نداشته باشد، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، عصر امروز در هفدهمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که هر روز ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی شهرکرد برگزار می‌شود، با بیان اینکه در افق ابدیت و بی نهایت، تنها سرمایه‌ای که سبب عاقبت به خیری انسان می‌شود، قلب سالم است، اظهار کرد: متأسفانه در شرایط کنونی بیشتر افراد دارای قلب سالم نیستند و همین سبب شده در روز قیامت مانند حیوان ظاهر شوند.

وی با اشاره به اینکه اساس امر به معروف و نهی از منکر برای انتقال معارف دین است، گفت: کسی که بنیان دینی نداشته باشد، نمی‌تواند تأثیرگذار باشد و این یک شرط است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به معنای «خالدین فی‌ها ابدا» اظهار کرد: انسان قرار است به بلندای عمر خدا، عمر کند و تا خدا خدایی می‌کند، انسان زنده باشد چراکه خلقت و آفرینش انسان ابتدا دارد، اما آخر ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر به این اصل پی بردیم که عمر ما ابدی است، گرایش‌های قلبی ما متفاوت خواهد شد، ابراز کرد: تمام ارزشمندی انسان به قلب انسان بر می‌گردد؛ اگر قلب ما سالم شد، به یقین عاقبت به خیر خواهیم شد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه میزان سلوک انسان به سمت احدیت به میزان نگهبانی او از قلبش بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: باید نگهبان شبانه دلمان شویم و نگذاریم شیطان در وجدمان حتی برای یک لحظه نفوذ کند.

وی با اشاره به اینکه ریشه تمام بیماری‌های قلبی انسان در دنیا، هوا‌های نفسانی و شیطان خلاصه می‌شود، ابراز کرد: نباید جاذبه‌های دنیا و هوا‌های نفسانی سبب بی چارگی قلب انسان شود؛ رسیدن به قلب سلیم هزینه دارد و آن با سرکوب کردن شیطان در وجود انسان محقق می‌شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با تأکید بر اینکه حقیقت قلب انسان بیمار نیست و خداشناس است، ابراز کرد: خداوند در آیه ۴ سوره احزاب می‌فرماید: «ما برای هر فردی دو قلب قرار نداده ایم»؛ یعنی نمی‌شود نصف قلب انسان خدایی باشد و بخش دیگرش دنیایی باشد.

کارشناس دینی برنامه سمت خدا با بیان اینکه قلبی سلیم است که غیر از خدا وارد آن نشود، اظهار کرد: قلب حرم خداست؛ مراقب باشیم این قلب را به غیر از خدا ندهیم چراکه حرم خدا جای عشق بازی با خداست.

وی با اشاره به اینکه بالاترین مرتبه توبه این است که از دلدادگی‌های غیر از خدا جدا شویم، خاطرنشان کرد: هیچ چیز جز خداوند متعال شایسته دلدادگی نیست و متأسفانه نتوانسته ایم این موضوع را خوب تشریح کنیم. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات