۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۱۳۹۷۳
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در گفت وگو با رسا:

انگلیسی ها اقدامات خبیثانه را ادامه دهند با واکنش شدیدتری مواجه می شوند

انگلیسی ها اقدامات خبیثانه را ادامه دهند با واکنش شدیدتری مواجه می شوند
سردار کوثری با بیان اینکه غربی ها باید از تجربیات خود در برابر ایران باید درس عبرت بگیرند، گفت: سپاه با توقیف نفتکش انگلیسی موجی از خوشحالی را در جامعه ایجاد کرد.

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به اقدام مقتدرانه و هوشمندانه سپاه مبنی بر توقیف نفتکش انگلیسی اشاره کرد و گفت: فرمانده معظم کل قوا و مقامات کشوری و لشکری ایران بارها به غربی ها هشدار داده بودند که اقدامات خبیثانه انجام ندهند، وگرنه متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مقابله به مثل با حرکت خصمانه و خبیثانه انگلیسی ها پیرامون توقیف نفتکش ایرانی بود.

سردار کوثری با بیان اینکه دشمنان ما بسیار فراموشکار بوده و از تجربیات گذشته درس عبرت نمی گیرند، خاطرنشان کرد: انگلیسی ها می پنداشتند که اگر چند روزی پس از توقیف نفتکش ایرانی سکوت پیشه کنند ما اقدام خبیثانه آنها را فراموش می کنیم، در حالی که اینگونه نیست.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با تأکید بر اینکه غربی ها بر اساس توهماتی که مسؤولان سیاسی آمریکا و انگلیس دارند عمل می کنند، تأکید کرد: به لطف خداوند و هوشیاری نیروی دریایی سپاه، توقیف نفتکش انگلیسی در آب های خلیج فارس اتفاق افتاد و کشتی که در مسیر خود مرتکب خلاف شده بود، به گوشه ای هدایت و توقف شد.

وی با اشاره به اینکه اگر انگلیسی ها نفتکش ایرانی را آزاد نکنند، آب های خلیج فارس برای نفتکش های انگلیسی ناامن خواهد شد، تصریح کرد: غربی ها بدانند که اگر به کارهای خود ادامه داده و نفتکش ایرانی را آزاد نکنند ضرر کرده و در اثر ناامنی هایی که در آب های خلیج فارس به وجود می آید، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: انگلیسی ها با توقیف نفتکش ایرانی در حقیقت شروع کننده تنش ها بودند و به هر محکمه ای هم که مراجعه کنند، مقصر شناخته شده و باید پاسخگو باشند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه اگر غربی ها بار دیگر اقدامات خلاف خود را مرتکب شوند، با واکنشی شدیدتر از سوی ایران مواجه خواهند شد، یادآور شد: امروز میان مردم، مسؤولان و فرمانده معظم کل قوا نوعی وفاق و یکدلی وجود دارد و این وحدت تداوم خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز مردم شریف ایران از اقتدارآفرینی های سپاه پاسداران خرسند و خشنود هستند، گفت: مردم انتظار داشتند پس از توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی ها از سوی نظام جمهوری اسلامی نوعی مقابله به مثل را مشاهده کنند که نیروی دریایی سپاه پاسداران این کار را به سرعت انجام داد و موجی از خوشحالی را در جامعه ایجاد کرد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات