۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۴۱۶۴
نقوی حسینی در گفت‌وگو با رسا:

دولت حق ندارد بر خلاف قانون بودجه صداوسیما را قطع کند

دولت حق ندارد بر خلاف قانون بودجه صداوسیما را قطع کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از رفتار‌های عجیب دولت، گفت: دولت در سال‌های اخیر، همین رفتاری غیرقانونی که با صداوسیما داشته را با چند دستگاه دیگر نیز تکرار کرده است.
سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص قطع بودجه «رسانه ملی» از سوی دولت، اظهار داشت: بودجه یک امر قانونی است و زمانی هم که به تایید شورای محترم نگهبان می‌رسد، دولت مکلف است آن را به صورت کامل اجرا و موارد جزء به جزء آن را تخصیص دهد.

وی ادامه داد: دولت اصولا در این جایگاه نیست که بخواهد قانون را زیرپا بگذارد و بنا به نظر چند نفر با تفسیر خود، از اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی شانه خالی کند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا بر وظیفه‌ای که وکلای ملت برای دولت ایجاد کرده‌اند، دولت باید موارد تخصیص یافته بودجه‌ای را به دیوان محاسبات کشور اعلام، و این دیوان نیز وظیفه دارد موارد انحرافی را گزارش کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار‌های عجیب دولت، بیان داشت: آقای روحانی در سال‌های اخیر رفتاری که با صداوسیما داشت، با چند دستگاه دیگر نیز تکرار کرده است. این رفتار نیز تنها با این بهانه صورت گرفته که یک دستگاه دیدگاه انتقادی نسبت به دولت داشته است.

نقوی حسینی تصریح کرد: در روز‌هایی که کشور ما مورد آماج حملات مختلف از سوی خط رسانه‌ای گسترده دشمن قرار گرفته است، همه باید حامی تنها رسانه رسمی کشور باشند، نه اینکه در جهت محدود کردن آن گام بردارند.

وی در پایان گفت: جالب است که آمریکا رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‌کند و دولت دوازدهم نیز به بهانه پخش یک سریال انتقادی، همین کار را تکرار می‌کند. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات