۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۱۴۲۴۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آمریکا و انگلیس به دخالت آشکار خود در امور منطقه پایان دهند

آمریکا و انگلیس به دخالت آشکار خود در امور منطقه پایان دهند
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تنش های امروز خاورمیانه را به دلیل حضور غیر قانونی کشورهای خارجی دانست و گفت: آمریکا و انگلیس به دخالت آشکار خود در امور منطقه پایان دهند.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اقدام را نمایشی از اقتدار نظام ایران اسلامی در منطقه دانست و با بیان این که غربی‌ها باید بدانند که نیرو‌های مسلح کشورمان در دفاع از مرز‌های آبی و خاکی ایران اسلامی با کسی تعارف ندارد، افزود: کوچکترین تحرک از سوی هر کسی با قاطعیت از سوی جمهوری اسلامی پاسخ داده خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انگلیسی‌ها با توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق گستاخی خود را به بالاترین حد ممکن رساندند، خاطرنشان کرد: اقدام اخیر فرزندان کشورمان در سپاه پاسداران ضرورتی مهم بود که باید در برابر آن اقدام غیر قانونی انگلیسی‌ها صورت می‌گرفت.
 
حجت الاسلام مشایخ با بیان این که جمهوری اسلامی ایران وظیفه تأمین امنیت تنگه هرمز را بر عهده دارد، تصریح کرد: نباید کشور‌های خارجی از قاره اروپا و آمریکا در این منطقه حضور نظامی داشته باشند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حضور نیرو‌های خارجی در منطقه خاورمیانه را کاملاً غیر قانونی دانست و خاطرنشان کرد: تنش‌هایی که امروز در خاورمیانه شاهد آن هستیم به دلیل حضور غیر قانونی نیرو‌های خارجی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و انگلیس باید به ماجراجویی‌های خود در منطقه پایان دهند، بیان داشت: خاورمیانه به اندازه کافی با مشکلات و جنگ ناشی از دخالت‌های خارجی مواجه است و دیگر توان تحمل درگیری‌های دیگر را ندارد.
 
حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که اقدامات جمهوری اسلامی ایران را کاملاً قانونی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس به جای فرافکنی و متهم کردن ایران، به حضور غیر قانونی خود در منطقه باید پایان دهند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشور‌هایی که زمینه حضور غیر قانونی نیرو‌های خارجی را در منطقه فراهم می‌کنند به شدت در حال اشتباهی استراتژیک هستند، بیان داشت: متأسفانه امروز به دلیل سیاست‌های غلط برخی کشور‌های عرب منطقه، شاهد حضور نظامی گسترده آمریکا و انگلیس در این منطقه پر آشوب هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آمریکا باید به دخالت خود به امور کشور‌های منطقه پایان دهد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بدانند که با حضور خود نمی‌توانند در جهت سیاست‌های توسعه طلبانه خود حرکت کنند و شکست آن‌ها در منطقه حتمی است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات