۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۱۴۲۵۱
تذکرات امنیتی وکلای ملت؛

مخالف با طرح سوال علیه سپاه | سریال گاندو برخی را هراسان کرد

مخالف با طرح سوال علیه سپاه | سریال گاندو برخی را هراسان کرد
تنی چند از وکلای ملت معتقد هستند طرح سوال علیه سپاه در مجلس شورای اسلامی، حیثیت امنیتی کشور را خدشه‌دار می‌کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، سه نفر از وکلای ملا عصر امروز دوشنبه سی و یکم تیرماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان در خصوص برخی از مسائل امنیتی تذکر دادند.

طرح سؤال علیه سپاه حیثیت امنیتی ایران را خدشه دار کرد

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکری با اشاره به سؤال تعدادی از نمایندگان از وزیر دفاع و زیر سؤال بردن اقدامات اطلاعاتی سپاه درباره جاسوسان هسته ای، گفت: این سؤال امنیت جمهوری اسلامی را در سطح بین المللی خدشه دار کرد.

قاضی پور گفت: سؤال آقای رحیمی در نحوه بیان وی و زیر سؤال بردن اقدامات سپاه در مورد اقدامات اطلاعاتی علیه جاسوسان هسته‌ای حاشیه‌های امنیتی برای جمهوری اسلامی خواهد داشت و حیثیت ایران را در سطح بین المللی خدشه دار کرد.

وی تأکید کرد: این سؤال به هیچ وجه وارد نبوده است. هیئت رئیسه مجلس در این باره بسیار ضعیف عمل کرده است. قوه قضائیه نهادی مستقل است و حمله به سپاه، حمله به نظام جمهوری اسلامی است که با خون شهدای زیادی از جمله شهید باکری‌ها ایجاد شده است.

قاضی پور تصریح کرد: آقای رحیمی شما بدعت جدیدی را در مجلس شروع کردید. سپاه در نامه‌ای صریحاً اعلام کرد این فیلم محرمانه نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع گفت: سؤال آقای رحیمی چه ربطی به قوه قضائیه، دادگستری و سپاه دارد. سؤال آقای رحیمی توهین به سپاه است.

وی در پایان خطاب به مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای رئیس اجازه ندهید نگاه مردم به شما تغییر پیدا کند.

نباید موضوعی علیه سپاه در مجلس مطرح می‌شد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در تذکری اظهار داشت: در طول سه دوره حضورم در مجلس، اولین‌باری است که می‌بینم یک نماینده از نماینده دیگری سؤال می‌کند و وزیر باید جواب بدهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بعد از ۴۰ سال که دشمن در چند صد کیلومتری ما قرار گرفته و جان‌برکفان سپاه و اطلاعات سپاه، آنان را مورد تهاجم قرار گرفته‌اند، آیا باید در مجلس چنین موضوعی علیه سپاه مطرح شود؟ هیئت رئیسه مجلس نباید اجازه می‌داد در شرایطی که جنگ تمام‌عیار علیه ایران وجود دارد، ارکان نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی زیر سؤال برود.

سریال گاندو برخی افراد را هراسان کرده است

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی پس از حواشی ایجاد شده در طرح سوال علیرضا رحیمی از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح درباره علت پخش فیلمی امنیتی در صحن علنی مجلس طی اخطار قانون اساسی اظهارداشت: کار ما به جایی رسیده به جای آنکه در مقابل کسانی که جاسوس بودند و باید مجازات می‌شدند، بایستیم، آن‌هایی را که جاسوسان و نفوذی‌ها را دستگیر کردند محاکمه می‌کنیم.

وی متذکر شد: دری اصفهانی جاسوس بود و محکوم شده و به غیر از وی سه نفر دیگر در هیات مذاکره هسته‌ای جاسوس بودند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: فیلم دوتابعیتی‌ها و همچنین گاندو درباره جاسوس‌ها بوده و شما هم بگویید که صحت دارد یا خیر، چرا رگ گردن تان باد می‌کند؟

حاجی دلیگانی خطاب به نمایندگان مخالف با سریال گاندو خاطرنشان کرد: سریال گاندو چه به روز شما آورده که اینقدر هراسان هستید. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات