۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۱۴۳۰۲

آغاز به کار سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی

آغاز به کار سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی
سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی با شعار «بازطراحی حضور المصطفی در عرصه بین‌الملل در چشم‌انداز گام دوم انقلاب اسلامی» آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی، با شعار «بازطراحی حضور المصطفی در عرصه بین‌الملل در چشم‌انداز گام دوم انقلاب اسلامی» آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام محسن قنبری معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی، در آغاز این اجلاس با بیان این که جلسات متعددی در کمیته‌های محتوایی و اجرایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی مباحث جلسات کمیته‌های محتوایی و اجرایی اجلاس، پس از ارزیابی و اصلاحات رئیس جامعةالمصطفی ابلاغ گردید.

وی به کمیسیون‌های دوگانه اجلاس سیزدهم اشاره نمود و یادآور شد: کمیسیون تخصصی مباحث آموزشی و کمیسیون منابع پایدار، از کمیسیون‌هایی است که در آن، ضمن توجه به شرایط و اقتضائات فعالیتی، پیوست طرح مصوب در آن، در سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام قنبری در ادامه به بخش‌های دیگری از برنامه‌های سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی اشاره نمود و یادآور شد: در این دوره از اجلاس، ضمن بهره‌مندی از سخنرانی مهمانان ویژه، کارگاه‌های تخصصی با حضور نمایندگان و مدیران المصطفی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این که مدیریت‌های منطقه‌ای و طرح منطقه‌بندی جامعةالمصطفی، از سال‌ها پیش مطرح بوده و طرح‌های مختلفی برای آن ارائه شده است، یادآور شد: در فرایند سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان المصطفی، ضمن تکمیل طرح منطقه‌بندی، مجموعه بخش‌های تخصصی آن ترسیم و به فراز و نشیب‌های حضور چهار دهه‌ای جامعةالمصطفی در عرصه بین الملل توجه می‌گردد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل به اهمیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و لزوم بازخوانی و بازطراحی حضور المصطفی در عرصه بین‌الملل اشاره نمود و یادآور شد: توجه به اقتضائات حضور، راهکارهای بهره‌وری حضور، با توجه به شرایط، اهمیت سازمان‌دهی دوباره برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت نیروهای بومی و عملیاتی‌سازی آن، از موضوعات مهم این دوره از اجلاس خواهد بود.

حجت‌الاسلام قنبری اولویت‌بندی کشورها را در نگاه‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: استفاده بهینه از منابع پایدار و رشد و توسعه حضور المصطفی در مناطق کمتر بهره‌مند و نیز جذب دانشجویان و امکان‌سنجی حضور، از دیگر مباحث این اجلاس خواهد بود.

وی ضمن تأکید بر حضور حداکثری جامعة‌المصطفی در عرصه بین‌الملل، خاطرنشان کرد: در طرح بازنگری و بالندگی سازمان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، ضمن توجه به انسجام سازمانی، بر بهره‌وری در حوزه منابع انسانی خارج کشور و منطقه‌بندی کشورهای جهان براساس مأموریت‌های محوله توجه و این منطقه‌بندی‌ها با نگاه به پیشینه فعالیت‌ها ارائه خواهد شد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل گفت: در بازطراحی، مراحل مختلفی مد نظر قرار گرفته و به وضع موجود و مسائل مهم در چشم‌اندازها توجه شده است. مدل‌سازی آموزشی حوزه‌ای در مناطق مختلف، از دیگر مباحث اجلاس خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گزارشی از فرایندها و بخش‌ها و مناطق مختلف طرح منطقه‌بندی المصطفی ارائه کرد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات