۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۱۴۳۰۸
مدیر کل امور نخبگان حوزه خواهران خبر داد؛

شناسایی ۳۷۳ خواهر طلبه استعداد برتر

شناسایی ۳۷۳ خواهر طلبه استعداد برتر
مدیر کل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خواهران از شناسایی ۳۷۳ نفر نخبه و استعداد برتر در حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم غفاری در نشست و بازدید استعدادهای برتر حوزه‌ علمیه خواهران استان قم از مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در این مرکز برگزار شد بیان کرد: تا کنون ۴۰۰ استعداد برتر در عرصه‌های آموزش، پژوهش و تبلیغ شناسایی شده که ۲۸ نفر از این تعداد هم‌زمان در دو عرصه شرکت کرده و استعداد برتر هستند که در حال حاضر ۳۷۳ نفر طلبه شناسایی شده‌اند.

مدیرکل امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امسال در برنامه‌های ارتقایی استعدادهای برتر از ظرفیت تخصصی معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: برنامه‌هایی برای رشد اخلاقی و علمی طلاب خواهر در دستور کار قرار داده‌ایم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام قاسمیان بیان کرد: بیشترین رشد و شکوفایی طلاب در حوزه‌های علمیه توسط خود طلبه و تلاش وی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تحول در حوزه قریب به یک دهه است که توسط بزرگان حوزه و مقام معظم رهبری مطرح می‌شود افزود: امروزه آموزش در حوزه‌های علمیه نظام حافظه‌ محوری دارد و برای تحول در حوزه باید از این نظام خارج شده و به سمت نظام پژوهش‌محور، تربیت محور یا تفکر محور گام برداریم.

رئیس اداره امور پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: نظام حافظه‌محور سرمایه‌ها و استعدادهای طلاب در حوزه‌های علمیه را هدر می‌دهد اما نظام پژوهش‌محور این استعدادها و ظرفیت‌‌ها را پرورش می‌دهد.

حجت‌الاسلام قاسمیان عنوان کرد: تحول در حوزه به معنای این است که حوزه به سمتی حرکت کند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، به عنوان مثال ما نیازمند فعالیت در عرصه‌های فقه پزشکی، اقتصاد و غیره هستیم.

وی با بیان اینکه تولید علم که از نکات اساسی برای تحول در حوزه‌های علمیه است تنها با پژوهش صورت می‌گیرد بیان کرد: از خلأهای بزرگی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد مسئله نیروی انسانی در عرصه پژوهش است.

رئیس اداره امور پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: تقاضای زیادی از مدارس علمیه خواهران برای اساتید روش تحقیق وجود دارد اما با توجه به عدم نیروی انسانی کافی در عرصه پژوهش برای تأمین این نیازها با مشکل مواجه شدیم./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات