۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۱۴۳۲۶
کریمی قدوسی طی تذکری در صحن:

کندوی نفوذ در کشور شکل گرفته است

کندوی نفوذ در کشور شکل گرفته است
نماینده مردم مشهد و کلات گفت: کندوی نفوذ در کشور شکل گرفته که همه بدبختی ما از این کندوی نفوذ است، علت حملات به مواضع جریان انقلاب این است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات طی تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی در صحن علنی امروز خطاب به لاریجانی درباره اظهارات دیروز رحیمی نماینده مردم تهران، گفت: کندوی نفوذ در کشور شکل گرفته که همه بدبختی ما از این کندوی نفوذ است، علت حملات به مواضع بنده و جریان انقلاب این است که ما به ملکه نفوذ حمله‌ور شده ایم و این نیش‌ها و اعتراض‌ها قابل تحمل و شیرین است.

وی با بیان اینکه جریان انقلابی تفنگدار بر عرشه کشتی انگلیسی تحت حمایت ناو سلطنتی را پیاده کرده است، افزود: جریان انقلابی به کندوی نفوذ، نفوذ کردند و در حال قلع و قمع نفوذی‌هاست، زمانی که ملکه کند و ضربه می‌بیند، فرار می‌کند و سربازانش هم فرار می‌کنند. سربازان حمله می‌کنند و زهر خودشان را می‌ریزند، کندویی از نفوذ در این کشور شکل گرفته و ملت عزیز بدانند تمام مصیبت‌های امروز شما در این کندو مدیریت می‌شود و این کندو، کندوی جریان غرب‌گرا و نفوذ است و تا به ملکه این کندو حمله نکنید، سربازانشان نمی‌گذارند وضع شما بهبود پیدا کند و از شر این جریان غرب‌گرا راحت شوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: علت حملات به مواضع بنده و جریان انقلابی این است که به ملکه نفوذ حمله‌ور شده‌ایم لذا این نیش‌ها قابل تحمل و شیرین است، دیروز سؤال ۲۷ نفر از نمایندگان از وزیر دفاع درباره یکی از افشاگری‌های ما در مورد کندوی نفوذ در بحث دوتابعیتی‌ها مطرح شد و آقای رحیمی پنج بار اسم بنده را در صحبت‌هایشان بردند و سؤال رسمی بنده از وزیر امور خارجه در مورد نفوذ در تیم مذاکره و نقش دری‌اصفهانی و اینکه ما گفته‌ایم رییس‌جمهور دوتابعیتی است را مطرح کردند.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: اگر ما اسمی از یک نفوذی و یا دوتابعیتی‌ها مثل دری‌اصفهانی برده‌ایم، بر اساس مستندات بوده است. طرح تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در نظام اجرایی و همسر و فرزندانشان به تصویب مجلس رسیده است. سپس هیئت تحقیق و تفحص تشکیل شد و بنده رییس این تحقیق و تفحص بودم. برای بررسی مستندات با وزیر اطلاعات، مسئولان اطلاعات سپاه، وزیر امور خارجه، مسئولان قوه قضائیه و پلیس گذرنامه صحبت کردیم و از همه وزارتخانه‌ها استعلام گرفتیم تا مسئولان دوتابعیتی را شناسایی کنیم. این گزارش سرانجام در کمیسیون امنیت ملی قرائت شد. لیست مسئولان به کمیسیون ارائه شد و بنده تأکید کردم که این لیست نباید منتشر شود، زیرا جامعه ظرفیت پذیرش شنیدن این اسم‌ها را ندارد. در همان جلسه آقای کواکبیان اصرار کردند که اسامی قرائت شود. بنده مخالف بودم.

وی تاکید کرد: با اصرار دوستان، آقای جمالی نوبندگانی اسامی این ۱۰۰ نفر را قرائت کرد. باز هم من تأکید کردم که این اسامی پخش نشود، چون به مصلحت نیست، اما آقای رحیمی مصاحبه کرد و گفت اسم آقای روحانی در این لیست بوده است، این لیست اولی است که از مخزن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوتابعیتی در وزارت خارجه و وزارت اطلاعات درآمده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس دو لیست به رنگ‌های سبز و آبی را به نمایندگان نشان داد و گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی لیست اولیه را تعدیل کردند و لیست‌هایی به رنگ سبز و آبی به کمیسیون ارائه شد. این اسامی را شخصاً به دادستان کل کشور و معاون قوه قضائیه تقدیم کردم و اقدام به پخش این لیست‌ها نکردم، اما آقایان دائماً مصاحبه می‌کردند که آقای کریمی گفته است آقای روحانی دوتابعیتی است.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: آقای رحیمی جهان‌آبادی نیز در برنامه صبحگاهی روز گذشته در صدا و سیما اعلام کرد که آقای رحیمی گفته است رییس‌جمهور دوتابعیتی و جاسوس است. من از ایشان درخواست می‌کنم که مذاکرات کمیسیون را بررسی کند. اگر من اصرار نکرده بودم که لیست پخش نشود، شما می‌توانید بنده را متهم کنید. شما من را متهم کردید که از افغانستان آمده‌ام و جد و آبادم افغانی است. به دلیل اینکه بنده گفته‌ام رییس‌جمهور دوتابعیتی است.

علی لاریجانی رییس مجلس در ادامه خطاب به کریمی قدوسی گفت: آیا شما این حرف را گفته‌اید؟ که کریمی قدوسی در پاسخ وی اعلام اعلام کرد؛ بنده چنین حرفی را نزده‌ام. آقای رحیمی و دیگران رفته‌اند و مصاحبه کرده‌اند.

وی خطاب به نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه که در صندلی جلویی وی نشسته بود، گفت: همین آقای قاضی‌پور شاهد است، ۱۰ بار از من خواست که این لیست را به وی بدهم. بنده مخالفت کردم و ندادم. دستم را گرفت و لیست را گرفت. دستگاه‌های نظارتی وزارت اطلاعات، ثبت احوال، سپاه پاسداران و شورای نگهبان، اتهامات آقای رحیمی علیه بنده را بررسی کنند؛ این اتهامات کذب محض است و شرافت ایشان را نیز زیر سؤال برده است. اگر یک سند مبنی بر اینکه یکی از اجداد ما برای ۷ نسل قبل در افغانستان بوده و به ایران مهاجرت کرده، ارائه کند، این سند باید پخش شود وگرنه صدا و سیما باید مذاکرات من را پخش کند.

کریمی قدوسی بیان کرد: از دولت افغانستان می‌خواهم این موضوع را بررسی کند که اگر ما رگ و ریشه‌ای در طول تاریخ در اقوام آنجا داشته‌ایم، اعلام کنند.

وی خطاب به لاریجانی گفت: شما مسؤول هستید، من حق ندارم از این تریبون برای دفاع از خودم استفاده کنم، پس از جلسه نزد رسانه‌ها می‌روم و لیست‌هایی که تا امروز پخش نکرده‌ام را توزیع می‌کنم تا پیگیری‌های بعدی انجام شود. /۸۵۶/د103/ق
ارسال نظرات