۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۶۱۴۳۵۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

الگوگیری از آرمان‌ها و اصول قیام کربلا لازمه موفقیت در گام دوم انقلاب است

الگوگیری از آرمان‌ها و اصول قیام کربلا لازمه موفقیت در گام دوم انقلاب است
مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا گفت: انقلاب اسلامی ایران که با تأسی از قیام عاشورا شکل گرفته باید برای موفقیت در گام دوم از این قیام الگو بگیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا، بعد از ظهر امروز در همایش «نقش بچه‌های مسجد در تحقق گام دوم انقلاب» که با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان به میزبانی لردگان برگزار شد، با بیان اینکه هیچ نظامی در گام دوم خود موفق نبوده مگر قیام کربلا اظهار کرد: در این قیام نورانی در گام نخست آن امام حسین (ع) و در گام دوم حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پیروزمندانه عمل کردند.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که با تأسی از قیام عاشورا شکل گرفته باید برای موفقیت در گام دوم از این قیام الگو بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه مهمترین اصل پیروزی در برابر دشمن در شجاعت و مقاومت خلاصه می‌شود، ابراز کرد: به یقین حضور مستمر در مسجد سبب می‌شود جوانان و نوجوانان شجاع و نترس تربیت شوند و این همان چیزی است که دشمن نمی‌خواهد.

وی ادامه داد: امیدواری و مجاهدت از دیگر اصول موفقیت در گام دوم انقلاب به شمار می‌روند که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا با بیان اینکه ایران اسلامی در گام نخست موفق عمل کرده، افزود: اینکه امروز آمریکا و سایر کشور‌های استکباری در برابر ایران به استیصال رسیده و نمی‌توانند نقشه‌های شوم خود را عملی کنند، موفقیت بزرگ ماست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هیچ کسی منکر مشکلات موجود در کشور نمی‌شود و توجه به این امر از ضرورت‌ها است، خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که تاکنون هیچ نظام ایده آلی که هیچ گونه مشکلی در آن وجود نداشته باشد، در جهان تشکیل نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری همچنین بر ضرورت بیش از پیش توجه به جایگاه مسجد تأکید کرد و گفت: مسجد پایگاهی است که هم مشکلات اقتصادی و روحی را رفع می‌کند و هم به نیاز‌های معنوی افراد پاسخ می‌دهد.

مدیر مؤسسه تفحص سیره شهدا در پایان خاطرنشان کرد: مسجد در مکتب اسلام هم درمانگاه است و هم پناهگاه و دانشگاه که باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره گرفت. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات