۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۱۴۳۶۰
حجت الاسلام والمسلمین علوی:

سرخم نکردن دربرابر ظالمان شاخصه نسل‌های مختلف انقلاب است

سرخم نکردن دربرابر ظالمان شاخصه نسل‌های مختلف انقلاب است
وزیر اطلاعات گفت: ایستادگی، مقاومت و سرخم نکردن در برابر ظلم در مقیاس جهانی و مستکبران عالم شاخصه نسل امروز و نسل‌های گذشته انقلاب اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در آیین رونمایی از کتاب چهار جلدی "انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک " که ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار سمنان در محل تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نسل امروز جامعه اسلامی ما به تأسی از نسلی که پایه گذار انقلاب اسلامی بوده است با هدایت رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار جهانی ایستاده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد که مردم استان سمنان از سال‌های ۴۱ و ۴۲ و همزمان با آغاز نهضت امام خمینی (ره) به ندای ایشان لبیک گفته اند و با وحدت و انسجام پشت سر علمای انقلابی و متعهد این استان در مسیر انقلاب حرکت کرده اند.

وی چاپ این کتاب از سوی وزارت اطلاعات بر اساس اسناد تاریخی ساواک را ادای دین این وزارت خانه به مردم انقلابی استان سمنان به شکلی مطلوب دانست و افزود: قرآن کریم در آیات نورانی خود بر آموزنده بودن نگارش تاریخ و زندگینامه جوامع و اقوام مختلف برای آیندگان تأکید کرده است، این کتاب نیز به نوعی شناسنامه مردم استان سمنان در یک مقطع مهم تاریخی است که با ذکر مبارزات مردم آگاه این دیار می‌تواند الگویی خوب برای فرزندان آن‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای کارنامه‌ای دارد که حاصل عملکرد افراد آن جامعه است و حساب و کتاب آن جامعه و سرنوشت آن ملت بر اساس آن کارنامه شکل می‌گیرد، خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای نسبت به کارکرد‌های منفی بی تفاوت باشد اثر منفی آن به کل جامعه آسیب وارد می‌کند از این رو اسلام ضمن ارزش قائل شدن برای ماهیت و آبروی فردی اشخاص بر اهمیت آبروی جامعه نیز تأکید دارد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: اسلام جهاد در راه خدا و یاری مستضعفان عالم را به عنوان وظیفه‌ای برای افراد و جامعه اسلامی قرار داده، اما در مقابل تکلیف، قدرت اراده و انتخاب به انسان و جوامع داده شده تا راه خود را برگزینند و چه کارنامه‌ای از خود برجای بگذارند. /۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات