۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۶۱۴۳۶۴

خشم عراق و فلسطین از سفر هیأت رسانه‌ای عربی به فلسطین اشغالی

خشم عراق و فلسطین از سفر هیأت رسانه‌ای عربی به فلسطین اشغالی
اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران فلسطین و عراق، سفر یک هیأت رسانه‌ای عربی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین، سفر یک هیئت رسانه‌ای عربی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد و این دیدار را گامی در جهت عادی‌‌سازی روابط با صهیونیست‌ها دانست.
 
این اتحادیه از انجمن‌ها و اتحادیه‌های رسانه‌ای کشورهای عربی خواست تا به اصول و مبانی اتحادیه کل روزنامه‌نگاران عرب، که مقر آن در قاهره قرار دارد، پایبند باشند.
 
اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین همچنین مؤاخذه خبرنگاران شرکت‌کننده در این سفر را خواستار شد و بر ضرورت اتحاد و یکپارچگی فعالان رسانه‌ای عرب برای حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد.
 
این اتحادیه نیز در بیانیه‌ای هشدار داد که هریک از اعضای آن در صورت سفر به اسرائیل و دیدار با مقامات این رژیم تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
 
هیئتی از فعالان رسانه‌ای عربی از کشورهای عربستان سعودی، عراق، اردن و مصر، به دعوت وزارت خارجه اسرائیل ‌به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده‌اند و قرار است از موزه هولوکاست، کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی و اماکن مقدس واقع در قدس اشغالی دیدن و با شماری از اعضای پارلمان اسرائیل و دیپلمات‌های این رژیم دیدار کنند.
 
در همین راستا اهالی بیت‌المقدس محمد السعود، یکی از وبلاگ‌نویسان سعودی، را که در جریان این هیئت رسانه‌ای عربی به قدس سفر کرده است از صحن‌های مسجدالاقصی اخراج کردند و به وی اجازه زیارت این مسجد مقدس را ندادند.
 
جوانان فلسطینی نیز با پرتاب کفش و صندلی‌های پلاستیکی به سوی وی از سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، اعلام بیزاری کردند.

یادآوری می‌شود، این وبلاگ‌نویس سعودی به مدح اشغالگران صهیونیستی معروف است و اخیراً نیز در یک ویدئو به زبان انگلیسی روز تشکیل اسرائیل را، که از آن در میان فلسطینیان با نام «روز نکبت» یاد می‌شود، تبریک گفته و اسرائیل را نماد آزادی دانسته بود.

قرار است این هیئت با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و همچنین اعضای کنست و مقامات وزارت خارجه و برخی شخصیت‌های دانشگاهی رژیم صهیونیستی دیداری داشته باشد.
 
گروه‌های فلسطینی نیز با محکوم کردن این دیدار، آن را تشویقی برای ادامه جنایت‌های بیشتر رژیم اشغالگر صهیونیستی در حق ملت فلسطین دانستند./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات