۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۱۴۳۶۹
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ دینی با جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن نهادینه نمی شود

فرهنگ دینی با جزیره ای و سلیقه ای عمل کردن نهادینه نمی شود
حجت الاسلام والمسلمین جلالی گفت: با جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن نمی‌توان به تقویت فرهنگ دینی و انقلابی در کشور امیدوار بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با فعالان فرهنگی فریدونکنار، فرهنگ انقلابی ملت ایران را برگرفته از دین و ارزش‌های الهی دانست و بر ضرورت تقویت و گسترش آن در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که امروز فرهنگ دینی و انقلابی جامعه در معرض هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان قرار دارد، افزود: در چنین شرایطی فعالان و متولیان فرهنگی و دینی جامعه باید به صورت خودجوش عمل کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که متأسفانه ضعف‌های بسیاری در عرصه فرهنگی کشور وجود دارد که نیازمند اصلاح است، خاطرنشان کرد: مسؤولان و متولیان امر باید تلاش خود را برای رونق فرهنگی کشور بیشتر کنند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مشکلات فرهنگی کشور تنها با سخنرانی و بخشنامه رفع نخواهد شد، بیان داشت: برای حل مشکلات فرهنگی کشور نیازمند یک عزم ملی در بخش‌های مختلف هستیم.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها تلاش می‌کنند مسائل فرهنگی به موضوعات حاشیه‌ای گره بزنند، خاطرنشان کرد: عدم وجود انسجام در عرصه فرهنگی کشور موجب بروز آسیب‌های بسیاری در این حوزه شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که با جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن نمی‌توان به تقویت فرهنگ دینی و انقلابی در کشورمان امیدوار بود، بیان داشت: وجود وحدت رویه در برنامه‌های فرهنگی مسیر را برای موفقیت در عرصه مهم هموار می‌کند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه امروز بدحجابی به یک معضل مهم و جدی در کشورمان تبدیل شده است، گفت: مشکلاتی که امروز در موضوع بدحجابی با آن مواجه هستیم در بستر بی توجهی برخی مسؤولان و متولیان امر شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که متأسفانه امروز مناطق شمالی کشور به دلیل شرایط آب و هوایی که دارند با معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه هستند، بیان داشت: باید با تقویت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مناسب، جلوی گسترش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه گرفته شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات