۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۴۳۷۷
امام جمعه موقت کاشان:

پدر و مادر به فکر آینده اخروی فرزندان خود باشند

پدر و مادر به فکر آینده اخروی فرزندان خود باشند
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پدر و مادر باید به فکر آینده اخروی فرزندان باشند و آن‌ها را در مسیری قرار دهند تا آخرت آن‌ها تامین باشد و این هشداری است که قرآن داده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در مسجد آیت الله رضوی کاشانی گفت: یکی از نمونه‌های تقوا این است که والدین درعرصه تقوا و تربیت فرزندان خود کوتاهی نکنند.

وی با اشاره به تأکید قرآن و آیات و روایات بر تربیت دینی فرزندان، افزود: پدر و مادری با تقوا هستند که برای هدایت فرزند خود در مسیر دین تلاش و فعالیت کند و این توصیه‌ای است که هم در آیات و هم در روایات به آن تأکید شده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با ابراز تأسف از اینکه تربیت دینی فرزندان مورد غفلت پدر و مادر قرار دارد، اظهار داشت: این تفکر اشتباهی است که برخی خانواده‌ها تنها به خوراک و پوشاک و مسائل مادی فرزندان خود توجه دارند.

وی بر لزوم آینده نگری برای فرهنگ دینی فرزندان از سوی پدر و مادر تأکید کرد و افزود: پدر و مادر باید به فکر آینده اخروی فرزندان خود باشند و آن‌ها را در مسیری قرار دهند تا آخرت آن‌ها تامین شده باشد و این هشداری است که قرآن به والدین داده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند در آیه ۶ سوره ترحیم می‌فرماید، «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً» خود و فرزندان واهل خانواده خود را از آتش جهنم حفظ کنید.

وی افزود: چنانکه پدر و مادر غافل شوند و فرزندان آن‌ها در مسیر انحراف قرار بگیرند این ظلم و خیانتی است که پدر و مادر نسبت به فرزندان خود دارند و در گناه فرزندان خود شریک هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: روایت است اگر فرزندان به دلیل غفلت پدر و مادر مرتکب گناه شوند پدر و مادر در گناه فرزندان خود شریک هستند در قیامت فرزندان در حالی به جهنم می‌روند که پدر و مادر خود را همراه خود به جهنم می‌برند.

افزود: امروز برخی خانواده‌ها کلاس‌های مختلف آموزشی غیر ضروری برای فرزندان خود در نظر می‌گیرند، اما همین که صحبت از حجاب و عفاف و نماز و تمرین روزه می‌شود آن را زود و غیر ضروری می‌دانند.

به گفته وی امروز خانواده ها مسائل غیرضروری را برای فرزندان خود مهم و در اولویت نخست قرار داده اند، اما مسائل مهم را که تربیت فرزندان با شیوه‌های صحیح است را غیر ضروری می‌دانند و در اولویت نخست نمی‌دانند.

امام جمعه کاشان با هشدار جدی به پدران و مادران از آن‌ها خواست در تربیت فرزندان خود جدی باشند و امور مهم را برای فرزندان خود در اولویت نخست قراردهند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پدران و مادران همین که فرزندان آن‌ها به لحاظ مالی و مادی تأمین باشند رضایت می‌دهند و این چنین است که در تربیت فرزندان خود کوتاهی می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: پدر و مادر نسبت به تربیت دنیوی و اخروی فرزند خود باید از کودکی اهتمام ویژه داشته باشد و آن را به آینده و زمان بلوغ موکول نکند که در زمان بلوغ دیر است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات