۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۱۴۵۲۵
مدیر حوزه علمیه همدان:

حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش تقویت شود

حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش تقویت شود
آیت الله موسوی اصفهانی گفت: امروز ما شاهد این هستیم که مدارسی که روحانیان در آن حضور دارند با عنوان مدارس امین از دیگر مدارس موفق‌تر عمل کرده اند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت، بیان کرد: جامعه اسلامی تا کنون با روحیه شهادت طلبی، جهاد و ایثار توانسته مقابل استکبار جهانی بایستد.

وی تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر دارای اهمیت بسزایی است این مساله است که نسل جدید باید با روحیه انقلابی گری و جهاد و شهادت تربیت شوند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به مشکلات مربوط به عفاف و حجاب مطرح کرد: آنچه که مسلم است این است که حجاب امروز کشور ما نسبت به زمان رژیم پهلوی تفاوت های فراوانی داشته بدین صورت که حجاب امروز به یک ارزش تبدیل شده است اما از این مساله نباید غافل شویم که وضعیت فعلی مطلوب نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نسل جدید باید از کودکی با فرهنگ اسلامی حجاب آشنا شوند و تربیت اسلامی باید از مدارس ابتدایی و از کودکی شروع شود.

آیت الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: مدارس آموزش و پرورش باید وظیفه مهم خود را به خوبی انجام دهند، همه معلمان و مربیان مدارس باید به فکر تربیت دینی دانش آموزان باشند.

مدیر حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره اهمیت حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز روحانیت باید در عرصه تربیت حاضر شوند و کرسی تربیت دین را در مدارس آموزش و پرورش تقویت کنند.

وی در پایان با اشاره به موفقیت مدارس امین یادآور شد: امروز ما شاهد این هستیم که مدارسی که روحانیان در آن حضور دارند با عنوان مدارس امین از دیگر مدارس موفق تر عمل کرده اند./979/ت210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات