۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۴۵۲۸
مسؤول فلسطینی:

محمود عباس با بشار اسد در تماس است

محمود عباس با بشار اسد در تماس است
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به تمایل رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر به دمشق، از نحوه برخورد سوریه با آوارگان فلسطینی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عزم الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از تعامل خوب سوریه با آوارگان فلسطینی قدردانی کرد.

الاحمد که ریاست یک هیأت فلسطینی را بر عهده دارد، که در دمشق حضور دارد، تصریح کرد که سوریه فقط با آوارگان سوری مانند شهروند برخورد نمی‌کند، بلکه با تمامی عرب‌های حاضر در سوریه مانند شهروندان سوری برخورد می‌شود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از مدت‌ها پیش تمایل داشته است که به دمشق سفر کند، ولی کثرت حوادث، علت تأخیر این سفر است.

این عضو ساف در عین حال اعلام کرد که محمود عباس با بشار اسد رییس جمهور سوریه در تماس است و سفر وی به سوریه نیز دز نزدیک‌ترین زمان ممکن، انجام خواهد شد.

 الاحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از نحوه برخورد دولت لبنان با آوارگان فلسطین انتقاد و اعلام کرد که «آنچه در لبنان رخ داد، تازگی ندارد؛ زیرا [در لبنان] رفتار منفی و سختی با فلسطینی‌ها صورت می‌گیرد».

وی با اشاربه به رایزنی مسؤولان تشکیلات خودگردان با سران لبنان برای حل این مشکلات، از نتایج اندک حاصل شده در این گفت‌وگوها خبر داد.

این مسؤول فلسطینی با اشاره به شکست «کارگروه اقتصادی بحرین» که به زعم حل مسأله فلسطین در منامه برگزار شد، خاطر نشان کرد که اجرای بخش سیاسی طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» در فلسطین و سوریه آغاز شده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات