۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۵۶۸۵
نایب رییس مجلس در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

بی برنامگی دولت زمینه ساز فساد عده ای خاص| مخالفت دولت با توزیع سیستمی کالا

بی برنامگی دولت زمینه ساز فساد عده ای خاص| مخالفت دولت با توزیع سیستمی کالا
نایب رییس مجلس با بیان اینکه دولت در ارتباط با توزیع کالای اساسی بر مبنای عدالت برنامه ای نداشته است، بر لزوم توزیع کالاهای اساسی به صورت سیستمی تأکید کرد.

عبدالرضا مصری نائب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات مجلس برای تنظیم بازار و تأمین معیشت مردم گفت: سال گذشته هنگامی سخن از کالاهای اساسی به میان آمد، طرحی را در مجلس مطرح کردیم تا این کالاها به صورت سیستمی به دست مردم رسیده و سازوکاری وجود داشته باشد تا ارز 4200 تومانی به دست کسانی که صلاحیت دریافت آن را دارند، برسد.

وی ادامه داد: پس از ارائه طرح مذکور، نماینده دولت در مجلس حضور پیدا کرده و در صحن علنی اعلام کرد که دولت برای مسأله کالاهای اساسی برنامه های ویژه ای دارد و باید به آن فرصت داده شود، از این رو متأسفانه با طرح مذکور مخالفت شد و رأی نیاورد.

مصری با اشاره به اینکه امروز برای کالاهای اساسی 14 میلیارد دلار هزینه می شود، اما این مبلغ به دست مستحقان نمی رسد، عنوان کرد: دولت با طرح سیستمی شدن کالاهای اساسی مخالفت کرد و گفت برای آن برنامه دارم، اما هم اکنون حدود یک سال گذشته و هیچ برنامه ای از سوی دولت برای توزیع کالای اساسی به قیمت ارز مصوب مشاهده نمی شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در جریان واردات گوشت مشاهده کردیم که آن را با ارز 4200 تومانی وارد کردند، اما به علت ضعف عملکرد و نظارت دولت، گوشت با قیمتی بالاتر به دست مردم رسید؛ گوشتی که حداکثر باید 30 هزار تومان به مردم داده می شد، با قیمت 85 هزار تومان در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه دولت در ارتباط با توزیع کالاهای اساسی بر مبنای عدالت برنامه ای نداشته است، تصریح کرد: آقایان گوشت را به برخی فروشگاه ها سپردند و توزیع آن نیز با عدالت صورت نگرفت؛ ممکن است شخصی هر روز در صف ایستاده و گوشت خریداری کرده باشد، اما اشخاص کم توان و یا آبرومند به علت آن که از ایستادن در صف های طولانی ابا داشتند، ماهی یک مرتبه هم موفق به خرید گوشت نشده باشند.

مصری با بیان اینکه اگر توزیع کالاهای اساسی به صورت سیستمی صورت گرفته بود، مردم به آسانی می توانستند به حق خود دست پیدا کنند، ابراز کرد: دولت با بی برنامگی های خود سبب شد تا چندین میلیارد تومان به دست یک عده خاص در کشور برسد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بی برنامگی های دولت سبب شد تا عده ای در کشور به فساد مالی مشغول شوند، بیان کرد: حال باید دستگاه قضایی به میدان آمده، با مفسدان اقتصادی برخورد کند و جور بی برنامگی های دولت را بکشد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت از ابتدا می توانست با راه اندازی و ساماندهی سیستم توزیع کالاهای اساسی جلوی سوء استفاده های مفسدان اقتصادی را بگیرد، یادآور شد: امروز دستگاه قضایی علیرغم مشکلات بسیاری که دارد باید به پرونده هایی که ناشی از بی برنامگی های دولت است نیز رسیدگی کند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات