۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۶۱۵۷۴

انتقاد شدید عالم برجسته اهل تسنن عراق از کشتار شیعیان عراق

خبرگزاری رسا ـ شیخ خالد عبد الوهاب ملا شیعیان را جزئی از خانواده مسلمانان و اهل سنت توصیف کرد و از کشتار آنان توسط تروریستها به شدت انتقاد کرد.
شيخ خالد عبد الوهاب ملا

به گزارش خبرگزاری رسا ، شیخ خالد عبد الوهاب الملا رئیس هیئت علمای اهل تسنن جنوب عراق طی مقاله ای که در پایگاه اینترنتی الراصد وابسته به شیعیان عربستان منتشر شد از کشتار شیعیان عراق به شدت انتقاد کرد.

وی گفت : بنده از شش سال پیش و همزمان با آغاز عملیات تروریستی گسترده که با هدف گسیختگی ملت عراق و ایجاد جنگ داخلی صورت گرفت به شدت از ملت این کشور حمایت کرده و بدون در نظر گرفتن مذهب و طایفه از کشتار مردم بیگناه مخالفت نموده ام و این امر سبب شد تا بارها پیام تهدید برای من ارسال شود ولی این تهدیدات نمی تواند مرا از دفاع از حقوق مردم بازدارد و در صورت کشته شدن خود را فدای ملت عراق و کشور می دانم.

شیخ خالد ملا از اظهارات علمای سعودی در حمایت از تروریسم به شدت ابراز ناخرسندی کرد و افزود : علمای اهل سنت و وهابی تا به کی می خواهند شاهد خونریزی مردم بیگناه عراق باشند و تا به کی می خواهند از بعثیهای جنایتکار دفاع کنند و از کشتار مردم مظلوم این کشور توسط جنایتکاران ابراز شادمانی کنند؟

رئیس علمای اهل تسنن جنوب عراق ادامه داد : گروههای تروریستی و تکفیری همچنان به جلسات و همایشهای خود برای گسترش انفجارها و عملیات تروریستی ادامه می دهند و هدفی جز سرنگونی نظام سیاسی نوین عراق ندارند.

وی شیعیان را جزئی از اهل تسنن خواند و تصریح کرد : اهل تسنن باید بدانند که شیعیان جزئی از ما و خانواده ما به شمار می آیند با توجه به اینکه شیعیان مورد آماج حملات تروریستی قرار گرفته اند باید از آنان دفاع کرده و هوشیار باشند که کشتار شیعیان فتنه ای گسترده را در کشور بوجود می آورد.

شیخ ملا تاکید کرد : علمای برجسته اهل سنت نظیر شیخ یوسف قرضاوی و شیخ الازهر باید در برابر شبکه های ماهواره ای که کشتار شیعیان عراق را تبلیغ می کنند بایستند و اجازه ندهند تا خون مسلمان بیگناه ریخته شود.

ارسال نظرات