۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۵۹۸۰
رییس جمهور:

هر کس به مرزهای ما تجاوز نکند ایمن خواهد بود

هر کس به مرزهای ما تجاوز نکند ایمن خواهد بود
رییس جمهور گفت: امروز در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری به تلاش جوانان و دانشمندان نیازمندیم و تردید ندارم که با و وحدت از این مرحله به سلامت عبور خواهیم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در مجموعه جهاد دانشگاهی اظهار داشت: روز تاسیس جهاد دانشگاهی روزی مبارک است.

روحانی با بیان اینکه مردم بواسطه تحریم های ظالمانه آمریکا در حال حاضر شرایط سختی را در زندگی خود می‌گذرانند، با تقدیر از مقاومت و صبر مردم در این عرصه، اظهار داشت: دولت همه تلاش خود را برای بهبود زندگی و معیشت مردم بکار گرفته است؛ توان دولت محدود اما بزرگی و صبر ملت نا محدود است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری به تلاش جوانان ، فرهیختگان و دانشمندان نیازمندیم و تردید ندارم که با سعی و تلاش و کوشش و وحدت و انسجام از این مرحله سخت به سلامت عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در جمع روسا و مدیران این نهاد، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن نام مقدس "جهاد" بر این نهاد نشان از اهمیت وظیفه آن است و خوشبختانه با تلاش های انجام شده، امروز در سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی ، گستره فعالیت آن کل کشور را فراگرفته است.

روحانی از سرعت عمل، دقت بالا و همچنین کاستن از هزینه های انجام کار و تولید محصول به عنوان ویژگی های کار جهاد دانشگاهی نام برد و با ارزشمند توصیف کردن اقدامات انجام شده در این نهاد، موسسه رویان و تحقیقات و مطالعات انجام شده در زمینه سلول های بنیادی در این موسسه را از افتخارات کشور دانست.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که تلاش بیشتر جوانان ، فرهیختگان، دانشمندان ، متخصصان و همه اقشار و گروه های کشور بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، گفت: شرایط امروز به دلیل فشارها و تحریم های بیش سابقه دشمنان علیه ملت ایران، بسیار دشوار است.

روحانی در عین حال تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیراندیشیده شده و مقاومت ملت اهداف مد نظر دشمنان از اعمال این تحریم های سخت و بی سابقه محقق نشده است.

رییس جمهور اظهارداشت: از همه پیام هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم دریافت می کنیم و حرکت های سیاسی که در منطقه و جهان شاهد آن هستیم اینگونه برداشت می شود که آمریکا از اینکه بتواند آرمان بلند و استقلال ملت ایران را بشکند و یا تغییری در اراده ملت ما ایجاد کند، به طور کامل مایوس شده است.

روحانی با بیان اینکه مردم ما با اعمال تحریم های ظالمانه و تحمیل شرایط جنگ اقتصادی از سوی آمریکا، سال گذشته و امسال شرایط بسیار سختی را پشت سرگذاشته اند، افزود: ملت مقاوم ایران به دشمنان خود نشان دادند که صبر و مقاومت بالایی در برابر مشکلات دارند و با قدرت و ایمان به خدا این صبر نامحدود است.

رییس جمهور با بیان اینکه با ایمان به لطف و قدرت خدا، می توانیم در برابر فشار دشمنان مقاومت کرده و به پیروزی برسیم ، تصریح کرد: استعداد بندگان مخلص و معتقد خدا در سختی ها شکوفا می شود و ما می توانیم این شرایط سخت را به فرصتی برای موفقیت تبدیل کنیم.

روحانی با بیان اینکه خداوند در دین، فلاح و رستگاری را برای آینده مومنان و بندگان خود ترسیم کرده است، افزود: همانطوری که ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله با مقاومت و تلاش خستگی ناپذیر کارهای خارق العاده انجام داده و در نهایت پیروز شدند، شرایط سخت امروز را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

رییس جمهور با بیان اینکه آمار و ارقام نشان می دهد در 4 ماه گذشته شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و آرامش مردم بیشتر شده است، گفت، خوشبختانه کارآفرینان، امروز با آرامش بیشتری کار می کنند و عمده نیازهای کشور بدست صنعتگران و متخصصان داخلی تامین می شود.

روحانی در همین زمینه به هدف قرار گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی با موشک ساخت داخل اشاره کرد و افزود: اینکه پهپاد پیشرفته آمریکایی با رادار داخلی ردیابی شده و با موشک تولید خودمان سرنگون می شود، هنر متخصصان ایرانی بوده و لذتبخش است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با عملکرد خود در طول این سال ها نشان داده که می تواند کمک بسیار بزرگی برای کشور باشد، گفت: شما باید با جذب استعدادها، محققان و متخصصین جوان، کشور را در رسیدن به خودکفایی کمک کنید و در این راه ما می توانیم به جهاد دانشگاهی اعتماد کنیم.

روحانی با اعلام آمادگی دولت برای کمک به جهاد دانشگاهی ،به رییس و مدیران جهان دانشگاهی توصیه کرد با محدود تر کردن حوزه فعالیت خود به موضوعات تخصصی، تامین نیازهای ضروری کشور در حوزه علم و فناوری را در اولویت خود قرار دهند.

رییس جمهور با بیان اینکه استفاده از محصولات و تولیدات داخلی در جهاد دانشگاهی را به دستگاه های کشور توصیه کرده است، گفت: هرچند ممکن است این تولیدات در ابتدای کار با اشکالات جزئی همراه باشد اما باید خطر پذیری این کار را بپذیریم تا تولید محصول داخل در کشور تقویت شود و محصول کامل و بی نقص تولید شود.

روحانی در پایان با بیان اینکه خداوند استعداد بالا و محیط خوب و مناسب برای فعالیت به ما داده است، گفت: تردید ندارم که در سایه تلاش، کوشش و وحدت از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد و یاری خداوند در این راه حتمی است.

در آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور رییس جمهور همچنین 5 دستاورد کلان ملی جهاد دانشگاهی معرفی و رونمایی شد.

تولید سلول های مواد دوپامین برای درمان بیماری پارکینسون، اصلاح نژاد دام های سنگین با تکنیک تولید آزمایشگاهی جنین، سیستم نمک زدایی نفت خام ، تولید تورهای قفس پرورش ماهی در دریا و طرح ملی پیمایش خانواده ، 5 دستاورد ملی جهاد دانشگاهی بود که معرفی شد.

پیش از سخنان رییس جمهور، طیبی رییس جهاد دانشگاهی گزارشی از اهم فعالیت های این نهاد را ارائه و برای پذیرش مسئولیت های بزرگ در حوزه های علمی و فناوری اعلام آمادگی کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات