۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۱۶۱۶۹
امام جمعه اهواز:

تسلیم قضا و قدر شدن و صلوات فرستادن از جمله شرایط طهارت است

تسلیم قضا و قدر شدن و صلوات فرستادن از جمله شرایط طهارت است
امام جمعه اهواز با اشاره به با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره درباره طهارت اهل بیت (ع)، گفت: تسلیم قضا و قدر شدن و صلوات فرستادن از جمله شرایط طهارت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در تجمع خادمان غدیر خوزستان با بیان اینکه بزرگترین روز پس از مبعث حضرت ختمی مرتبت (ص) انتخاب وجود امیرمؤمنان به عنوان، ولی است، اظهار داشت: اراده تکوینی خداوند بر این امر تعلق گرفته که در جهان خلقت فقط ۱۴ نور مطهر باشند که همانا علی و فاطمه و فرزندان شان و در رأس آن‌ها رسول اکرم (ص) است و جالب‌تر آنکه همه ۱۲۴ هزار پیامبر از مسیر محمد و آلش تطهیر یافتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره درباره طهارت اهل بیت (ع) عنوان داشت: هر کس در این جهان خواهان پاکی شود باید ولایت علی (ع) را داشته باشد، شیعیان با شنیدن نام محمد (ص) لب هایشان شکافته و صلوات سر داده می‌شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در جوامع شیعی علی رغم سر دادن صلوات، اما طهارت بر زبان‌ها جاری نمی‌شود، افزود: در جوامع شیعی علی رغم صلوات‌های بسیار شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی، طلاق و بزهکاری هستیم؛ زیرا از آیه مذکور «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» تنها صلوات فرستادن را انجام می‌دهیم و توجهی به «سلموا تسلیما» نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه شیعیان در هنگام اوقات نماز آزموده می‌شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از ما به هنگام پخش صدای اذان به سمت سجاده برای ادای نماز اول وقت نمی‌رویم حال آنکه عامه به محض شنیدن صدای اذان به سوی اقامه نماز می‌روند و ما ناخودآگاه، اقدام آن‌ها را تحسین و به واقع مبلغی برای شان می‌شویم.

وی با تأکید بر ضرورت اقامه نماز اول وقت گفت: در زمانی که مسؤول کاروان حج بودم متأسفانه بسیاری از شیعیان حاضر در قبرستان بقیع به هنگام پخش اذان، باقی ماندن در قبرستان را به ادای نماز در اول ترجیح می‌دادند حال آنکه اهل تسنن به محض شنیدن صدای اذان به اقامه نماز پرداختند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه شیعیان برای طاهر شدن افزون بر صلوات فرستادن باید تسلیم محض قضا و قدر الهی باشند، ادامه داد: رشد و تعالی شیعه در پرتو تسلیم در برابر ولایت الهی رسیده به اهل بیت (ع) و تسلیم محض در برابر امیرمؤمنان و فرزندانش است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه ولایت، امانت الهی است، عنوان داشت: انقلاب اسلامی نتیجه زحمات و فداکاری‌های علمای شیعه از دوران غیبت صغری و کبری است که امام خمینی (ره) توانست بخوبی از چنین فرصتی بهره برداری کند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات