۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۶۱۷۸
به همت سپاه علی بن ابی طالب؛

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد
آیین بزرگداشت روز خبرنگار به همت سپاه علی بن ابی طالب(ع) با حضور مسؤولان استانی و کشوری در مجتمع غدیر استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت روز خبرنگار به همت سپاه علی بن ابی طالب(ع) با حضور مسؤولان استانی و کشور در مجتمع غدیر قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این برنامه مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم، نقش خبرنگاران در پیشرفت و حل مشکلات کشور را مهم دانست و اظهار داشت: خداوند متعال به عالم هستی سامان داده و هر چیزی در جایگاه خود قرار داد و همه برنامه های باید در راستای اهداف الهی باشد.

وی ادامه داد: خبرنگاری فرصتی بسیار طلایی و از نعمات الهی است که باید از آن در مسیر اعتلای نظام اسلامی و خدمت به مردم استفاده کنیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که مردم پای آرمان های انقلاب و امامین انقلاب ایستاده اند، اظهار داشت: امروز باید با بیان و قلم درست خود انقلاب اسلامی را که زمینه ساز انقلاب جهانی امام زمان(عج) را یاری کنیم.

وی عنوان کرد: همه اقشار به ویژه خبرنگاران باید به وظیفه خود نسبت به اسلام و انقلاب عمل کنند، خبرنگاران وظیفه مهمی برای تبیین عظمت نظام اسلامی دارند و می توانند با بیان و قلم خود پیام انقلاب را به جهانیان برسانند.

در ادامه عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: گاهی دستگاه های امنیتی، نظارتی و حاکمیتی چارچوب هایی را ارائه می کنند اما خبر قابل قیچی کردن نیست؛ خبرنگار، اصحاب رسانه باید اجتهاد سازنده داشته باشند و نیازها و اقتضائات را رعایت کنند.

ضرغامی ابراز داشت: پیام موفق باید درست ابلاغ و در مخاطب تاثیر گذار باشد و احساس تغییر رفتار کند، اگر نگاه کارمندی حاکم شد خبر ابتدا باید رییس را راضی کند تا پول برسد یا این که می گویند اگر کار کنیم با ما برخورد می شود.

وی عنوان کرد: خبرنگار باید غیرت خبرنگاری داشته باشد و اگر بنا باشد به مردم دروغ گفته شود باید این کار را کنار گذاشت، چه اشکالی دارد که در مسائل مختلف با مردم رو راست باشیم، رسانه ای که شجاعت نداشته باشد مرده است، نباید به گونه ای باشد که بود و نبود رسانه ها و خبرنگاران فرقی نداشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ایستادن جلوی صاحبان قدرت و ثروت هزینه خواهد داشت اما حس قهرمانی دارد و بی نتیجه نیست اما اگر کسی در برابر جو ایستادگی کرد و حرف حق زد شجاعت واقعی دارد.

وی اضافه کرد: شجاع کسی است که اگر چیزی را حق تشخیص داد در برابر جوها بایستد و حرف حق بگوید، در جریان برجام مشاهده می کنیم که هنوز کف و سوت می زنند و زیر بار نمی روند و حرف حق را نمی پذیرند.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: برخی ادعا کردند که با مذاکره تحریم ها برداشته می شود و کشور گل و بلبل خواهد شد اما نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه بدتر شد ولی  چرا اشتباه خود را نمی پذیرند و مردم را شرطی می کنند؟ متأسفانه به هر بهانه ای مردم را شرطی می کنند اما با شرطی شدن کشور اداره نمی شود.

وی افزود: گاهی نیروهای انقلابی حرف هایی می زنند که بعدها متوجه می شوند نباید این کار را می کردند، رهبر معظم انقلاب به صورت مشروط اجازه توافق را دادند اما به اندازه ای هشدار دادند که کسی توجه نکرد و امروز نتیجه آن را می بینیم.

ضرغامی با تأکید بر این که خبرنگاری که شجاعت ندارد و نمی تواند در برابر جو و اصحاب قدرت و ثروت بایستد خبرنگار نیست، اظهار داشت: کارها باید به موقع باشد نه این که بیات شود و بعد کار کنیم، گاهی در زمانی باید حرفی زده شود  اما مشمول مرور زمان می شود و دیگر تاثیری ندارد که این کار در شأن خبرنگار انقلابی نیست.

وی ادامه داد: در دوران فتنه به برخی می گفتیم عده ای در پی از بین بردن اصل نظام هستند و خواص باید موضع بگیرند اما می گفتند عجله نکنید، چرا برخی که همه چیز خود را از انقلاب دارند حاضر نشدند به موقع وارد میدان شوند.

ضرغامی عنوان کرد: رسانه ها باید با رعایت اقتضائات شجاعت داشته باشند و به وظیفه خود عمل کنند، اگر سران اصلاحات از ابتدا اعلام می کردند که تقلبی صورت نگرفته این همه خسارت نمی دیدیم اما با وجود این که خودشان تقلب را قبول نداشتند حاضر نشدند اعلام کنند که تقلب نشده است، آقای خاتمی اشتباه تاریخی کرد و قبول داشت که تقلب صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تقسیم بندی های اصلاح طلب و اصولگرا پوست خربزه و بی فایده است، خیلی از کسانی که به اسم اصولگرایی قیم ما هستند، واقعا با اصولگرایی چه نسبتی دارند؟ زندگی، مخارج، معاملات و مافیای این افراد به کجای اصولگرایی می خورد، بسیاری از گرفتاری های اقتصادی که داریم به نام اصولگرا و اصلاح طلب هستند.

وی اضافه کرد: اصلاح طلبان هم سال ها نان شعار و ادعاهای خود را می خورند، آیا در بسیاری از اصلاح طلب نگاه اصلاح طلبی واقعی دیده می شود یا نگاه های ارتجاعی و ساختارهای پوسیده دارند.

ضرغامی با اشاره به نقش مهم رسانه ها و خبرنگاران در تحولات کشور گفت: اگر حرف حساب و حق بزنیم کار خود را می کند، خوشبختانه نیروهای انقلابی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب فهمیدند که شاخص ها جای دیگری است و شجاعت بیشتری برای مبارزه با القاب و عناوین بیهوده پیدا کردند.

وی افزود: جریان های رسانه ای می توانند کشور را نجات دهند و اگر رسانه ها کار خود را درست دنبال کنند شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

در پایان مراسم با حضور حجت الاسلام ذوالنور، احمد امیرآبادی، عزت الله ضرغامی و جمعی از مسؤولان استان قم از خبرنگاران برتر استان قم و خبرگزاری رسا تجلیل شد.

محمد قمین
ارسال نظرات