۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۱۶۲۳۶
شیوه ایجاد یک واحد "مصی علی نژاد"

از کیف دزدی تا سارق حرفه‌ای حیای مردم

از کیف دزدی تا سارق حرفه‌ای حیای مردم
آن چیزی که در ظهور و بروز مصی علی نژاد فارغ از شخصیت و منش وی بیش از هرچیزی به چشم می‌خورد، سهل‌انگاری نهاد‌های ناظری است که وظیفه حمایت و حراست از ملت را دارند.

باشگاه نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا | علی ملائی

علی نژاد کیست؟

معصومه علی‎نژاد قمی، معروف به مصی(مسیح) علی‌نژاد، متولد ۱۳۵۵ روستای قمی‌کلای مازندران، در خانواده‌ای ساده و روستایی متولد شد. پدرش به کشاورزی و مادرش به حرفه خیاطی مشغولند. خودش پدرش را این گونه معرفی می‌نماید:" آقاجان یک بسیجی سفت و سخت بود و هست. " همچنین در دیداری که با رضا پهلوی داشت گفته بود حاضر است برای مقابله با نظام اسلامی و پدرش با اپوزیسیون و پهلوی‌ها همکاری نماید؟! درباره دوران نوجوانیش آن‌گونه که خود تعریف می‌کند در دبیرستان کاست‌های غیر مجاز رد و بدل می‌کرده و خلاف‌های دیگری هم داشته است. از سابقه سرقت کیف همکلاسی‌هایش چنین می‌گوید: "در دبیرستانِ آزرمِ بابل، کیف دخترانِ برگزارکننده مراسمِ صبحگاه  و کسانی که مسئول برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر بودند را به همراه دو سه دوست دیگر خالی می‌کردیم و با پولش برای بچه‌های دیگرِ مدرسه، نوشابه و کیکِ تی‌تاپ می‌خریدیم. "

مسیح از رفتار ریاکارانه‌اش در سر کردن چادر در مدرسه این‌گونه یاد می‌کند:" نرسیده به کوچه چادر را می‌انداختم سرم و طوری زار و نزار و آویزان وارد خانه می‌شدم که انگار تمام راه مدرسه چادر به سر بوده‌ام. خانم حسینی هم که نمی‌دانست مرا از بی‌چادر‌ها جدا می‌کرد و هی نصیحتم می‌کرد که من با این همه متانت و وقارم خوب است که با اراذل و اوباش مدرسه هم کلام نشوم که از راه به درم کنند. بعد‌ها که شده بودم رهبر همان اراذل و اوباش مورد نظر ایشان و همه را توصیه به کتاب دزدی از سازمان تبلیغات اسلامی و برخی کتابخانه‌های شهر می‌کردم مجبور شده بود دوره بیافتد و به دیگران توصیه کند که با من راه نروند که از راه به در شوند. " و در نهایت از دبیرستان اخراج می‌شود.

از دزدی کیف همکلاسی تا دزدی عفت مردم

ولی این پایان شاهکار‌های ایشان نیست؛ وی در یکی از مقالات فیس بوکی خود می‌گوید در جوانی لباس مردانه می‌پوشیده و بدون حجاب به خیابان می‌رفته است؛ همچنین اقرار به داشتن روابط نامشروع در این دوران می‌نماید. در جای دیگری بیان می‌کند که قبل از ازدواجش حامله شده و آبروی خانواده را برده است. ولی در عین حال مدعی است که هنگامی که به همراه همسر و برادرش به علت انتشار شب نامه در بازداشتگاه بوده بعد از مدت‌ها تحمل خشونت به دلیل کم سنی و عدم آگاهی کافی بعد از ۳ ماه متوجه بارداری خود شده است؟!

پس از این وی و همسرش به تهران نقل مکان می‌کنند و با سوابقی که داشته به عنوان خبرنگار روزنامه همبستگی شروع به فعالیت می‌نماید. بعدتر به تحریریه خبرگزاری ایلنا هم وارد شده و در اغلب نشریات زنجیره‌ای اصلاحات، چون شرق، بهار، اعتمادملی و هم‎میهن قلم می‌زند. در سال ۱۳۸۳ وقتی خبرنگار پارلمانی ایلنا و همبستگی است به  عادات همیشگی قصد دزدی از اسناد مجلس را دارد که ناکام می‌ماند و کارپردازی مجلس به دلیل سرقت اطلاعات محرمانه وی را اخراج می‌نماید.

در یکی از مقالات پر سر و صدا علی‌نژاد مردم را به دلفین‌هایی که برای گرفتن یک لقمه نان از احمدی نژاد خوش رقصی می‌کنند تشبیه می‌کند. این جنجال آفرینی‌های وی و مقالات علیه نهاد‌های حاکمیتی باعث می‌شود مورد توجه غرب قرار بگیرد؛ روزنامه فاینشنال تایمز وی را "خاری در پهلوی مجلس محافظه کار ایران" لقب می‌دهد. طولی نمی‌کشد که جهت آموزش‌های تکمیلی در حوزه مبارزه با نظام جمهوری اسلامی، ولی در ظاهر به نام ادامه تحصیل به لندن فراخوانده می‌شود. وی هیچگاه توضیح نمی‌دهد چگونه با درآمد یک خبرنگار دیپلمه توانسته هزینه زندگی و تحصیل در لندن گرانترین شهر اروپا را کسب کند. تا سال ۸۸ به ایران رفت و آمد دارد و مصاحبه می‌گیرد. از موارد جالبی که در سابقه مصی در این دوران دیده می‌شود پیشنهاد در اختیار قرار دادن فایل‌های صوتی خاص از خاتمی در مقابل امکان مصاحبه با احمدی نژاد است.

وی پس از سال ۸۸ و شکست فتنه و بسته شدن راه بازگشت به ایران، با هر چه در توان دارد علیه جمهوری اسلامی اقدام کرده و از هیچ کاری دریغ نمی‌کند؛ ازمصاحبه‌های تلفنی بدون معرفی خود از مسئولین جهت گرفتن آتو از آن‌ها گرفته تا دیدار با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، از دیدار با ربع پهلوی گرفته تا دیدار با پمپئو و از صفحه آزادی‌های یواشکی گرفته تا چهارشنبه‌های سفید در اینستاگرام، از حضور در صدای آمریکا تا رپرتاژ آگهی در بی بی سی و حضور در اجتماعات مختلف برای سخنرانی علیه ایران و نظام اسلامی. علی‎نژاد پس از مهاجرت دائمی از ایران البته در حوزه روابط شخصی نیز به توسعه روند گذشته خود پرداخته نهایتا به مقام سفلای زندگی بدون ازدواج با یک مرد نائل می‌شود.

ویژگی‌های بارز علی نژاد

در مجموع می‌توان چند خصیصه شاخص برای علی‌نژاد نام برد. اولین آن‌ها منفعت‎طلبی وی است به طوری که بار‌ها این گونه رفتارهایش مورد اعتراض هم مسلکانش هم قرار گرفته خصوصا در کمپین چهارشنبه‌های سفید که تقریبا همگان به سو استفاده علی نژاد از دیگران برای تامین منافع خود و پول در آوردن از راه به خطر انداختن افراد دیگر اعتراض کرده‌اند.

دومین ویژگی بارز او دین‎ستیزی است. وی به شدت با مظاهر دین در ستیز است؛ خواه این مظاهر در اعمال فردی مثل حجاب باشد یا در نظامات سیاسی مانند جمهوری اسلامی که با تمامی آن‌ها عناد دارد تا جایی که  حتی با والدین خویش به دلیل علقه‌های مذهبی‎شان دشمنی می‌ورزد. بی‎حیایی، روابط آزاد جنسی و دروغگویی نمود‌های بیرونی همین دین ستیزی وی است.

سومین خصوصیت علی‎نژاد دزدی است بررسی سوابق از دوران نوجوانی و جوانی تا کنون نشان می‌دهد از دزدی و تعدی عبایی ندارد و برای منفعت یا لذت خود به راحتی دست به این کار می‌زند خواه مورد مسروقه محتویات کیف همکلاسیش باشد خواه عکس شخصی افراد دروت پروفایلشان فقط کافی است منفعت مصی ایجاب نماید تا آن را بدزدد.

منابع مالی علی‎نژاد

گزارش‌های متعددی از ارتباط این فرد با سرویس‌های جاسوسی و همچنین نهاد‌های رسانه‌ای وابسته به آن‌ها در غرب منتشر شده است، ولی آن چه آشکار است این است که وی کارمند شبکه صدای آمریکا است و صدای آمریکا متعلق به آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده یا هیأت کارفرمایان پخش (BBG) متعلق به دولت آمریکاست، یعنی می‌توان ایشان را کارمند رسمی دولت آمریکا دانست. علی نژاد فقط ظرف سه سال از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸  از منابع آشکار این آژانس بیش از ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرده است نکته جالب مقدار مبلغ دریافتی در سال سوم است که ۲۶۵ هزار دلار در یک سال می‌باشد.

از دزدی کیف همکلاسی تا دزدی عفت مردم

 عوامل ظهور و بروز علی نژاد‌ها

آن چیزی که در ظهور و بروز مورد مصی علینژاد فارغ از شخصیت و منش وی بیش از هرچیزی به چشم می‌خورد سهل‌اندیشی و سهل‌انگاری نهاد‌های ناظری است که وظیفه حمایت و حراست از ملت را دارند. از روز ابتدایی که این فرد در روزنامه‌ای سراسری در تهران مشغول به فعالیت می‌شود دارای سابقه امنیتی و اخلاقی است، ولی هیچ مانعی مقابل خود نمی‌بیند تا به اندرونی مجلس راه می‌یابد. با آن که در مجلس خرابکاری می‌کند باز هم جلوتر می‌رود و خود را کنار رییس‌جمهور می‌نشاند و همکار نشریه رییس مجلس می‌شود و باز هیچ دستگاه نظارتی وی یا کارفرمای وی را کنترل نمی‌نماید. فرض کنید آقای کروبی سال ۸۴ پیروز انتخابات شده بود و علی نژاد به واسطه حضور در نشریه حزبی ایشان به مناصبی می‌رسید، احتمالا امروز ایشان به عنوان یکی از مسئولین نظام زیر نقاب چادر همین کشف حجاب را برای ما انشا می‌کرد.

ضعف‌های منجر به تولید علی‌نژاد‌ها تنها در کنترل فضای حقیقی نیست؛ بلکه ضعف بزرگ‌تر ضعف در احاطه بر فضای مجازی است. عمده شهرت علی‌نژاد به واسطه فعالیت در فیسبوک و اینستاگرام است؛ شبکه‌هایی که توسط یک یهودی صهیونیست اداره می‌شوند و علی‌رغم اذعان همگان به فساد آن، در کشور ما آزادانه به فعالیت پرداخته و امروز بخش عمده‌ای از مردم ما را مشغول خود کرده‎اند.

اینستاگرام به صورت کاملا روشن به مبارزه با تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌پردازد و روزانه هزاران هزار محتوای مجرمانه تولید می‌نماید، در حالی که هیچگونه نمایندگی در ایران ندارند. نهاد‌های متولی امر نیز از بار مسئولیت تولید و حمایت از نرم افزار‌ها و پیامرسان‌های بومی شانه خالی کرده‎اند و حتی، بعضا از شبکه‌های خارجی حمایت می‌نمایند. در نتیجه طبیعی است که از چنین بستر فسادزایی علی‎نژاد‌ها برخیزند.

بدیهی است که اگر می‌خواهیم عناصری، چون علی‎نژاد تولید نشوند یا حداقل بروز و ظهور کمتری داشته باشند باید بستر تولید و قدرت این افراد که امروز پیامرسان‌های تحت کنترل دشمن است را محدود کرده بستر‌های متناسب با فرهنگ خویش را پهن نماییم./918/ی701/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
سلام، با این اوصاف علینژاد یک شخصیت غیر طبیعی، هنجارشکن و ضد اجتماعی داشته که از دوران تحصیل مشخص شده و بایستی مورد بازشناسی و علاج و نیز نظارت برای پیشگیری از ایجاد مشکلات بعدی از جانب چنین فردی انجام می شده... الان هم بهتره شخصیت وی از حیث روان شناختی آسیب شناسی بشه و به اطلاع مردم رسانده بشه.
1
0