۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۱۶۳۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

باور غدیر باید در جامعه دینی عمق یابد

باور غدیر باید در جامعه دینی عمق یابد
امام جمعه بجنورد با تأکید بر گرامیداشت شایسته عید غدیر، گفت: باید به‌اندازه‌ای تبلیغ و فضاسازی و زمینه‌سازی شود که زمینه‌های باور غدیر در جامعه دینی عمق یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست بنیاد غدیر استان، با تأکید بر گرامیداشت شایسته اعیاد دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در طول سال ایام‌الله زیادی داریم؛ ولی عید الله یکی بیشتر نداریم و آن عید غدیر است.

وی افزود: غدیر هم یوم‌الله و هم عید الله است؛ ازاین‌رو باید دو برابر ایام دیگر برای این عید اکبر کار کنیم؛ زیرا غدیر عید خدای بزرگ بوده و خداوند برای غدیر عید گرفته است و این عید منسوب به خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: برای این مسئله مهم و تاریخی باید هرچه در توان داریم به نسل جدید خود اطلاع‌رسانی کنیم؛ زیرا نسل امروز ما نسلی است که به‌آسانی زیر بار برخی از معارف نمی‌رود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا باید به‌اندازه‌ای تبلیغ و فضاسازی و زمینه‌سازی شود تا زمینه‌های باور غدیر در جامعه دینی عمق یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: یکی از مواردی که می‌تواند این باور را ژرفا ببخشد حضور میدانی مردم در ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.

وی با تأکید بر این‌که باید جشن‌های سالیانه ما در این ده روز متمرکز شود، ادامه داد: شایسته است در این ایام سفره‌های هفت‌سین گسترده شده تا بتوانیم نسل جدید خود را با عید قربان و غدیر پیوند بزنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه قربان عید تقرب الی الله و غدیر روز محوریت عدالت و ولایت است، اظهار کرد: بر این اساس اگر می‌خواهیم عدالت در جامعه نهادینه شود باید ولی ما معین باشد؛ زیرا قوم بی رهبر تن بی‌سر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: غدیر سر امت است که اگر این سر نباشد تن امت کاره‌ای نیست؛ ازاین‌رو هرچه درزمینهٔ غدیر سرمایه‌گذاری کنیم بهره بیشتری می‌بریم.

وی افزود: ما می‌توانیم در طول سال از غدیر در قالب برنامه‌های مختلف و مهارت‌ها و هنرهای تجسمی بهره ببریم و برنامه‌های این مسئله به دهه امامت و ولایت محدود نشود./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات