۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۶۱۶۳۵۷
رییس شورای عالی سیاسی یمن:

حوادث عدن مهر تاییدی بر درستی مسیر یمنی‌هاست

حوادث عدن مهر تاییدی بر درستی مسیر یمنی‌هاست
رییس شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست تا برای اجرای تعهداتش و بازگشایی فرودگاه بین‎المللی صنعاء، به طرف مقابل فشار بیاورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی گفت که «امروز از قدرت بالایی برای هدف قرار دادن مواضع دشمن برخورداریم و در عین حال تاکید می‎کنیم که آماده برقرای صلح عادلانه هستیم».

وی افزود: «از سازمان ملل می‎خواهیم که به طرف مقابل(عربستان و دولت مستعفی یمن) فشار بیاورد تا به تعهداتش پایبند باشد و فرودگاه صنعاء را بازگشایی و جنگ اقتصادی علیه ملت یمن را متوقف کند».

رییس شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت که «بر حق خود در دفاع از وطن تاکید داریم و با تمام توان جهت اجبار دشمن برای توقف حملاتش و لغو محاصره پاسخ می‎دهیم».

وی خاطرنشان کرد، «حوادث عدن درستی مسیر ما را تایید می‌کند. رویدادهای عدن حکایت از نیاز ما به آشتی و مذاکره به دور از قیمومیت بیگانگان دارد».

مهدی المشاط ابراز داشت، «از همه نهادهای دولتی می‎خواهیم که برای تبدیل تهدید به فرصت بر مبنای اصول ملی و ساخت دولت جدید تلاش بیشتری بکنند».

 وی خاطرنشان کرد: «از نیروهای مسلح و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله می‎خواهیم که در برابر دشمنانی که از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به یمن استفاده می‏‌کنند، هشیار باشند».

رییس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که «ملت یمن امروز با تحرکات جدی و مسئولانه خود از هر زمان دیگری به پیروزی نزدیک‌تر هستند».

المشاط گفت که «کم‌کاری در پرداختن به موضوع فلسطین، همکاری و همدستی با دشمنان آن و خیانت به اسلام و فداکاری‎های امت در دهه‌های طولانی است»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات