۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۱۶۳۸۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

خانواده‌ها نسبت به حجاب و عفاف فرزندان خود دغدغه بیشتری داشته باشند

خانواده‌ها نسبت به حجاب و عفاف فرزندان خود دغدغه بیشتری داشته باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر خانواده‌ها بدانند چه خطرهایی در کمین جوانان و نوجوانان ما است بدون شک دغدغه مندتر به مقوله عفاف و حجاب ورود می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با تأکید بر اهتمام ویژه متولیان به موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: علاوه بر مسؤولان و متولیان، خانواده‌ها هم باید در این زمینه دغدغه بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر خانواده‌ها بدانند چه خطرهایی در کمین جوانان و نوجوانان ما است بدون شک دغدغه مندتر به مقوله عفاف و حجاب ورود می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید: «مَکارِمُ اَلْأَخْلاَقِ عَشَرَةٌ فَإِنِ اِسْتَطَعْتَ أَنْ تَکونَ فِیک فَلْتَکنْ فَإِنَّهَا تَکونُ فِی اَلرَّجُلِ وَ لاَ تَکونُ فِی وَلَدِهِ وَ تَکونُ فِی وَلَدِهِ وَ لاَ تَکونُ فِیهِ تَکونُ فِی اَلْعَبْدِ وَ لاَ تَکونُ فِی اَلْحُرِّ صِدْقُ اَلْحَدِیثِ وَ أَدَاءُ اَلْأَمَانَةِ وَ صِلَةُ اَلرَّحِمِ وَ إِقْرَاءُ اَلضَّیفِ وَ إِعْطَاءُ اَلسَّائِلِ وَ اَلْمُکافَأَةُ عَلَی اَلصَّنَائِعِ وَ اَلتَّذَمُّمُ لِلْجَارِ وَ اَلصَّاحِبِ وَ رَأْسُهُنَّ اَلْحَیاءُ وَ کثْرَةُ اَلذِّکرِ».

وی افزود: امام هفتم می‌فرماید: اخلاق پسندیده ده قسم است اگر می‌توانی دارا باشی خود را آماده کن زیرا که آن‌ها در مرد است و در فرزندش وجود ندارد و ممکن است در فرزندش باشد ولی در پدر نباشد و ممکن است در بنده باشد و در شخص حر و آزاد نباشد که این صفات موارد ذیل هستند:1-راست‌گویی 2-برگرداندن امانت 3-پیوند خویشاوندی. 4-مهمان‌نوازی.5-عطا کردن به بینوایان.6-جبران خوبی دیگران.7-پناه دادن همسایه.8-پناه دادن رفیق. 9-بسیار ذکر خدا گفتن.10-حیا داشتن که سرآمد همه این‌ها حیاست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ازجمله صفاتی که اسلام گفته رأس است، حیا است، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) 10 صفت را شمرده و آن‌ها را مکارم اخلاق می‌نامند و سرآمد آن‌ها را حیا می‌دانند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کار نیروهای فعال درزمینهٔ عفاف و حجاب، افزود: رسول گرامی اسلام افراد فعال درزمینهٔ عفاف و حجاب را جزء اشرف مردمان دانسته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر این اساس اگر کسانی در راستای جهاد عفیفانه تلاش داشته باشند این افراد شرافتمندانه‌ترین بزرگان هستند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت‌های مرتبط با عفاف و حجاب نباید تنها بر روی هفته حجاب و عفاف متمرکز باشد؛ بلکه لازم است این برنامه‌ها در طول سال تداوم داشته باشد./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
هادی رحیمی
ارسال نظرات