۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۶۱۶۴۳۶
با حضور استاد جواد محدثی؛

گعده‎ یادداشت‎خوانی نویسندگان حوزوی در آستانه‎ پله‎ سیزدهم

گعده‎ یادداشت‎خوانی نویسندگان حوزوی در آستانه‎ پله‎ سیزدهم
سیزدهمین گعده از سری گعده‌های هفتگی نویسندگان حوزوی رسا طبق روال گذشته با حضور اعضا و مشاوره و همراهی نویسنده‌ی پیشکسوت حوزوی، استاد جواد محدثی برگزار می‎شود.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، سیزدهمین گعده از سری گعده های هفتگی نویسندگان حوزوی رسا طبق روال گذشته سه شنبه ‎22 مرداد ماه با حضور اعضا و مشاوره و همراهی نویسنده‌ی پیشکسوت حوزوی، حجت الاسلام والمسلیمن جواد محدثی در سالن جلسات این خبرگزاری برگزار می‎شود.

هرچند محدثی دروس حوزوی را تا خارج فقه ادامه داده ولی بنا به احساس نیازی که در عرصه‎ی یادگیری و آموزش ادبیات فارسی و نگارش احساس کرده است خود سالیان سال به آموزش ادبیات فارسی و روش نگارش و تحقیق پرداخته است.

وی از جمله حوزویانی است که وارد عرصه‎ی نویسندگی و شعر فاخر فارسی نیز شده است هرچند در سرودن شعر عربی نیز دستی بر آتش دارد. البته نباید از نظر دور داشت که محدثی پا را فراتر گذارده و برخلاف اغلب اسلاف حوزویِ شاعری که معمولا شعر کلاسیک را به عنوان سبک معمول انتخاب می‎کرده‎اند وارد عرصه‌ی شعر نو هم شده است.

گفتنی است، گعده‎ یادداشت خوانی نویسندگان حوزوی خبرگزاری رسا از ساعت 16 الی 18 سه‎شنبه هر هفته با حضور اساتید صاحب نام عرصه‌ی مطبوعات و رسانه‎ای کشور در محل سالن جلسات این خبرگزاری به نشانی قم، میدان مفید، خیابان بهشت، خبرگزاری رسا برگزار شده و با توجه به آزاد بودن حضور فضلای حوزوی در آن، مسئولین برگزاری، پذیرای طلاب صاحب قلم و علاقه‎مند فعالیت رسانه‎ای می‎باشد./918/پ203/س

خبرنگار: محمد اصغری مرجانلو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا دلشاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
ایشون بسیار پرکار و زحمت کش هستند کتب بسیار مفیدی توسط ایشون به جامعه ارائه شده
2
0
محسن سبحانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
قطعه‌ای از استاد جواد محدثی به‌مناسبت عید ولایت
غدیر و عاشورا
حادثه‌ای که در عاشورا اتفاق افتاد، پیامد تلخ زیرپا نهادن پیام غدیر از سوی امت محمدی بود. وقتی آل علی را کنار زدند، آل سفیان سلطنت یافتند و بدعت به جای سنت نشست و کینه‌های بدر و احد و احزاب، در کربلا سرباز زد و فرزندان جاهلیت از فرزندان وحی، انتقام گرفتند. این درس را باید عمیق‌تر آموخت و این رابطه‌ها را بهتر باید شناخت. اگر امت، غدیرها را پاس بدارند، عاشوراهای مظلومیت و کربلاهای خون و شهادت پیش نمی‌آید و خورشید امامت، در محاق خلافت قرار نمی‌گیرد
2
0
محمدتقی دانش پژوه
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
جواد محدثی: (استاد حوزه علمیه و مؤلف)
به یاد داریم که در زلزله‌ طبس، -قبل انقلاب- روحانیون نقش کمک‌ رسانی خوبی داشتند. در زلزله‌ بم که حدود پنجاه‎هزار نفر کشته و شهر ویران گشت، طلاب اعزامی به آنجا نقشی مؤثر داشتند. در سال‌ های دفاع مقدس، حضور طلبه‌ های رزمی‌-تبلیغی در لشگرها و گردان‌ ها، به آنان روحیه می‌ داد.
سال‌ هایی که جهاد سازندگی در روستاها به آبادانی و محرومیت‌ زدایی مشغول بود، حضور طلاب در این صحنه‌ ها در مثبت‌ سازی نگرش مردم و روستائیان درباره جایگاه حوزویان مؤثر بود. در راهپیمایی‌ های ضدطاغوت سال‌ های پیش از پیروزی، حضور چشم‎ گیر علما و طلاب و مدیریت صحنه‌ مبارزه و بسیج مردم، در فیلم‌ ها و عکس‌ های دوران انقلاب، گواه این حضور مؤثر است. این‌که طلبه خود را از مشکلات مردم کنار نکشد و «به من چه» نگوید، به تبلیغات دینی او پشتوانه می‌دهد
0
0
مجتبی کاشانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
لطفا در صورت امکان برای عید غدیر ویژه نامه ای کار کنید
0
0