۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۱۶۶۱۷
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

مهمترین رسالت امروز فعالان فرهنگی کار تربیتی و اخلاقی در جامعه است

مهمترین رسالت امروز فعالان فرهنگی کار تربیتی و اخلاقی در جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: مهمترین رسالت امروز فعالان فرهنگی کار تربیتی و اخلاقی در جامعه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عصر سه شنبه در همایش «عصر میدان داری جوانان در گام دوم» ویژه فعالان فرهنگی این استان، با تأکید بر اینکه عصر میدان داری جوانان، عصر امام خمینی (ره) است، اظهار کرد: عصر میدان داری جوانان، عصر تغییرات پرشتاب به سمت بهره برداری از ولایت عظما است؛ به تعریف اهل معنا، ما امت خمینی (ره) هستیم و آقا به ما توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر مکتب امام خمینی (ره) در جامعه فراموش شود، سیلی محکمی خواهیم خورد، افزود: به یقین در مکتب امام راحل، میدان داری جوانان حرف جدیدی نیست، تنها باید زمانه آن فرد مدنظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تشریح مهمترین مؤلفه‌های مکتب امام راحل تصریح کرد: مبانی توحیدی، مردم سالاری دینی، جهاد، استقامت، استکبارستیزی، عدالت خواهی و استقلال از مهمترین مؤلفه‌های مکتب امام خمینی (ره) است که به خوبی در گام نخست انقلاب رواج داشت و ان اءالله در گام دوم انقلاب نیز الگوی حرکت جوانان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل یک چارچوب جدید درست کرد که در آن بر هر ظالمی تاخت و از هر مظلومی دفاع کرد، گفت: امام خمینی (ره) توانست از یک الگوی جدید پرده برداری کند که لازمه آن شناخت زمان است؛ امام از یک مدل جدید مبارزه سخن گفت که در نوع خود بی سابقه است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه مهمترین رسالت امروز فعالان فرهنگی کار تربیتی و اخلاقی در جامعه است، ابراز کرد: عصر امروز ما، زمانه اذن جهاد حضرت آقا برای جهاد تمدنی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم انقلاب بسیار سخت‌تر از مرحله نخست آن است، اظهار کرد: امروز به شدت نیازمند شکل گیری یک انقلاب عمومی به سمت آرمان‌ها در متن جامعه هستیم و این امر با کار سیاسی و گروه بازی محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید بر اینکه برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند ورود جوانان مؤمن و جهادی به عرصه میدان عمل هستیم، تصریح کرد: باید جوانان میدان داری کنند و گفتمان جهادی و مقاومت در جامعه فراگیر شود تا در گام دوم انقلاب نیز موفق باشیم.

وی سرعت بخشیدن به حرکت انقلاب را از ضرورت‌ها دانست و افزود: برای پیروزی در گام دوم حتما باید بوی مجاهدت در رفتار‌ها شنیده شود که این امر تنها به دست جوانان صورت می‌گیرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات