۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۱۶۶۹۹
آیت الله علوی گرگانی:

شرایط اقتصادی جامعه مطلوب نیست | بانک‌ها با مردم مساعدت کنند

شرایط اقتصادی جامعه مطلوب نیست | بانک‌ها با مردم مساعدت کنند
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی جامعه تأکید کرد که بانک ها تلاش کنند در این شرایط برای بازپس گیری تسهیلات با مردم مساعدت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان قم با اشاره به ایام دهه ولایت و توجه ویژه به سادات و با بیان این که مردم به عمل سادات نگاه دیگری می کنند، گفت: فرقی بین سادات و غیر سادات هست و باید مطابق فرمایش امام جعفر صادق(ع) زینت اهل بیت(ع) باشند.

وی افزود: خداوند مدال افتخار خود را به حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان داده است از این رو تمام سادات روی زمین باید قدر خود را بدانند و ارزش این نعمت بزرگ را درک کنند و از آن طرف خدایی ناکرده موجب ناراحتی آباء و اجداد و طاهرین خود را فراهم نکنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به لزوم خدمت رسانی بهتر مسؤولان نسبت به مردم گفت: شما باید تلاش کنید که تا با خدمت رسانی بیشتر و بهتر مایه سعادت و افتخار برای کشور باشید و به ویژه در شرایط فعلی کشور که وضعیت مالی مردم سخت است بیشتر فکر مردم باشید.

وی تکریم ارباب رجوع و گیرندگان تسهیلات بانک را از دیگر موارد لازم برشمرد و گفت: کسانی که وام می گیرند باید به دین و عهد خود وفا کرده و قرض خود را پس بدهند ولی این که سریع فردی را به خاطر عقب افتادن قسط دادگاهی کنیم و به زندان بیاندازیم هم کار درستی نیست بلکه باید تسهیلات بیشتری برای مردم در نظر گرفته شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسؤولان و مدیران باید به گونه ای برخورد کنند که از حسن تدبیر آنها مردم در آسایش و رفاه قرار بگیرند به ویژه شما که در کار بانک و امور اقتصادی هستید از قرض الحسنه و کمک به نیازمندان و جوانان غافل نباشید.

وی با بیان این که باید در بازپرداخت اقساط کمک بیشتری به مردم صورت بگیرد، گفت: البته مردم هم باید توجه داشته باشند که کاری نکنند تا بانک با ضامن های آنها برخورد نا مناسبی داشته باشد، چون وقتی فردی قسط خود را عقب می اندازد و دین خود را نمی دهد در حقیقت مانع خیر شده و باعث می‌شود که ضامن او دیگر دنبال ضمانت و کمک به دیگران نرود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در همه کارها خدا را مدنظر داشته باشید، نیات خود را خیر کنید، با بزرگان و مراجع مشورت کنید و به امور کاری خود رنگ خدایی بدهید؛ چراکه بهترین رنگ ها، رنگ خدایی است و خوشابحال کسانی که همه کارهای خود را در مسیر الله قرار بدهند./1330/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات