۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۱۶۸۳۶
سفیر کشور عراق خبر داد؛

آماده شدن کشور عراق برای پذیرایی از زائران حسینی

آماده شدن کشور عراق برای پذیرایی از زائران حسینی
سفیر کشور عراق گفت: دولت عراق تلاش دارد تا تسهیل زیارت برای زائران حسینی در ایام اربعین صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعد جواد قندیل، سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران امروز در دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی به تلاش دولت عراق برای تسهیل زیارت زائران اربعین حسینی اشاره کرد.

وی افزود: در گذشته در هر روز بیش از صد هزار ویزا برای زائران ایرانی صادر می شد اما برای آسان کردن زیارت تفاهم نامه هایی بین ایران و عراق امضا شد که براساس آن زائران ایرانی برای حضور در کشور عراق نیازی به حضور در سفارت خانه عراق ندارند.

قندیل خاطرنشان کرد: وزارت عراق برای دادن ویزا در ورودی های این کشور مستقر شده تا به زائران خدمت رسانی کنند همچنین نیروهای امنیتی عراق از مرز تا حرم حضرت امنیت را ایجاد می کنند گروه های پزشکی نیز برای خدمت رسانی به زائران آماده هستند.

سفیر کشور عراق در ایران ادامه داد: گروه حمل نقل نیز در مرز عراق مستقر شده تا زائران را از کربلا به مرز و از مرز به کربلا منتقل کنند همچنین نیروهای مردمی عراق به صورت داوطلب و افتخاری در کنار این گروه ها به ارائه‌ خدمت به زائران پرداخته و وعده های غذایی و خانه های خود را برای پذیرایی از زائران حسینی مهیا می کنند.

قندیل زیارت اربعین را رخداد و نشانه ای از روابط بین دو کشور ایران و عراق عنوان و ابراز کرد: در طول سال حدود ۴ میلیون زائر عراقی به ایران سفر کرده و حدود ۵ میلیون زائر ایرانی در عراق حضور می یابند که این تعداد زائر در سال نشان از روابط عمیق و برادری این دو کشور است که الگویی برای کشورهای جهان هستند.

سفیر کشور عراق اظهار کرد: در زمان اربعین بیش از 15 میلیون زائر به کربلای معلا مشرف می شوند و این بزرگترین اجتماعی است که در کل جهان رخ می دهد.

وی ارائه خدمات به زائران را در سطح مردمی بیان و تصریح کرد: تمامی خدمات به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) توسط مردم انجام می شود، مردم عراق عاشق زائران امام حسین(ع) بوده و سعی در ارائه بهترین خدمات به زائران هستند.

قندیل مراسم اربعین را فرصتی برای انسجام اتحاد برادری بین مردم ایران و عراق بیان کرد و گفت: اربعین فرصتی برای مردم عراق است تا با عشق مردم ایران با امام حسین(ع) آشنا شوند همچنین فرصتی برای زائران ایرانی است که با فرهنگ و مهمان نوازی مردم عراق آشنا شوند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات