۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۶۱۶۸۶۹
وزیر نیرو:

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مسکن مهر کشور پیش بینی شده است

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های مسکن مهر کشور پیش بینی شده است
وزیر نیرو گفت: امسال در بند «ب» تبصره هشت قانون بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای زیرساخت‌های مسکن مهر کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق خراسان جنوبی اظهار داشت: بحث زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور یکی از ضروریات است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه بدون آب و برق امکان زندگی در مسکن مهر نیست، گفت: در همین راستا نیز امسال در بند «ب» تبصره هشت قانون بودجه یک هزار و 500 میلیارد تومان منابع مالی برای زیرساخت‌های مسکن مهر کشور پیش بینی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید خراسان جنوبی را هم از برخوردارترین استان‌های کشور قلمداد کرد، افزود: امروز با دو بیماری تمرکزگرایی در سازمان‌های دولتی و بخشی عمل کردن شدید در بین دستگاه‌ها مواجه هستیم.

اردکانیان تصریح کرد: علی رغم بسیاری از فعالیت‌ها در استان همچنان تعدادی از روستاها با مشکل تامین آب مواجه هستند و نباید تمرکز روی نداشته‌ها ما را از داشته‌ها غافل کند.

وی ادامه داد: همسایگی با کشور افغانستان یکی از ظرفیت‌های بی نظیر در استان است و امنیت افغانستان و عراق می‌تواند امنیت ما باشد و توسعه نیافتن آنها ما را از توسعه یافتگی بازمی‌دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد:  نباید روی محرومیت و رها کردن مرز در استان فکر کرد چرا که زمینه‌های کار بسیار وسیع است و می‌توان ظرفیت‌های استان را بکارگیری کرد.

اردکانیان اظهار کرد: شیرین کردن آب دریا و انتقال آن در بستر طرح کلان سازگاری با کم آبی است و به دنبال پیشبرد هر دو طرح سازگاری کم آبی و صدور مجوز برای شیرین کردن آب دریا و تامین آب مورد نیاز هستیم.

وی گفت: باید در خصوص شاخص‌های توزیع و تقسیم منابع مالی نیز بازنگری داشته باشیم و امروز حفظ لکه‌های جمعیتی موضوع مهمی برای کشور است باید وزن کافی آن در توزیع منابع دهیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه تعرفه گرمسیری آب و ضریب آب و بها در کشور باید اصلاح شود، افزود: تامین نوعی منابع مالی برای طرح‌های سازگاری با کم آبی نیاز است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات