۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۱۷۰۰۲

زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) مرام‌نامه شیعه فهیم و حکیم است

زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) مرام‌نامه شیعه فهیم و حکیم است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از استثنایی‌ترین دوران در زمان امام هادی (ع) بود گفت: زیارت جامعه کبیره که مرام‌نامه شیعه فهیم و حکیم است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام هادی(ع) اظهار داشت: اگر عظمت کار امام هادی(ع) را بیان کنیم باید اشاره‌ای به شرایط آن زمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دوران امام علی النقی(ع) عصر امواج ضلال بوده است افزود: در دوران امام هادی(ع) بحث‌های فلسفی، کلامی، حدیثی و مکاتب مختلف و فضای علمی باز شده بود و بنی‌عباس به دلایلی که در جای خود محفوظ است مخالفتی نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: با توجه به اینکه دوران امامت امام هادی(ع) بنی‌عباس در اقتدار قرار داشت و این همام همانند مثل ائمه(ع) پیش از آزادی عمل نداشتند و به عصر غیبت امام زمان(عج) نزدیک می‌شد باید معارفی که از شیعه باقی‌مانده بود  را پالایش و معارف اسلامی را بیان می‌کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از استثنایی‌ترین دوران‌ها در زمان امام هادی(ع) بود ادامه داد: این امام همام در ترویج معارف دینی بسیار موفق بودند، زیارت جامعه کبیره که مرام‌نامه شیعه فهیم و حکیم است یادگار امام هادی(ع) برای شیعیان است و این تراث کم نیست.

علیدوست با اشاره به ارزش و اهمیت زیارت جامعه کبیره تصریح کرد: اگر امام هادی(ع) در همه عمر خویش هیچ فعالیتی هم انجام نمی‌داد جز اینکه این میراث را باقی گذاشتند برای ایشان کافی بود در حالی‌ که این زیارت بخشی از اقدام این امام بود.

وی بیان کرد: سازمان وکالت که از زمان امام حسن عسکری(ع) آغاز شده بود و تا اقصی نقاط جهان رفته بود توسط امام هادی(ع) توسعه پیدا کرد، دهمین اختر تابناک ولایت فضا را برای عصر غیبت آماده و به پالایش معارف شیعه اقدام کردند و بسیاری از کتاب‌ها را تصفیه کردند تا پس از ایشان تراث شیعه سالم بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات امام هادی(ع) برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: امام علی النقی(ع) شاگردانی برای تبیین معارف دین تربیت کردند و این مجموعه اقدامات با توجه به آن عصر جز از معصوم مقتدر و حجت الهی برنمی‌آید./1360//101/خ

منبع: تسنیم
ارسال نظرات