۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۷۰۳۱
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

جهانی سازی غدیر رسالت اصلی امت اسلامی است

جهانی سازی غدیر رسالت اصلی امت اسلامی است
حجت الاسلام احمدی جهانی سازی غدیر را رسالت اصلی امت اسلامی دانست و گفت: بعد از جهانی سازی عاشورا و اربعین امروز باید تلاش کنیم غدیر را نیز جهانی و بین المللی کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شمس الدین احمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و تبریک عید ولایت و امامت، گفت: امام هادی (ع) دو میراث ماندگار زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره را از خود برای شیعه به جا گذاشتند.

وی افزود: نخستین میراث ماندگار امام هادی (ع) شخصیت و فضائل امیرمومنان (ع) است که در زیارت غدیریه تبیین شده است و دومین میراث ماندگار امام هادی (ع) زیارت جامعه کبیره است که انصافا این زیارت یک دایره المعارف امام شناسی و تبیین جایگاه امامت و ولایت است.

حجت الاسلام احمدی جهانی سازی غدیر را رسالت اصلی امت اسلامی در عصر حاضر دانست و اظهار داشت: همانگونه که در جهانی سازی شیعه و عاشورا و اربعین موفق بوده ایم باید تلاش کنیم تا غدیر را نیز جهانی و بین المللی کنیم.

وی به راهکار‌های جهانی سازی غدیر اشاره کرد و افزود: تبیین حاکمیت دینی یکی از ابزار‌های جهانی سازی غدیر است که تحقق آن نیز تبیین جایگاه مهم و حیاتی ولایت فقیه است، چرا که انقلاب اسلامی تداوم غدیر و عاشورا است.

به گفته وی، نقش و جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت باید مهم‌ترین موضوع برای امت اسلامی باشد و عزت و افتخار و اقتدار امروز آن هم بعد از گذشت چهل از پیروزی انقلاب به برکت ولایت مطلقه فقیه در نظام اسلامی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با اشاره به قرار گرفتن در نخستین سال گام دوم انقلاب و ریل گذاری گام دوم انقلاب در این سال، گفت: مردم و مسؤولان و نخبگان حوزه و دانشگاه برای تبیین گام دوم انقلاب باید تلاش کنند تا زیر ساخت آن فراهم شود.

حجت الاسلام احمدی همچنین به چندین مولفه از نقش رسانه در گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: نخستین نقش رسانه در گام دوم انقلاب تبیین فرمایشات رهبری در جامعه است و رسانه‌ها باد توجه ویژه‌ای به فرامین، دستورات و فرمایشات رهبری داشته باشند.

وی از ایجاد وحدت در جامعه بر حول محور ولایت و امامت جامعه را دومین مولفه از نقش رسانه در گام دوم انقلاب دانست و ادامه داد: سومین مولفه از نقش رسانه در گام دوم انقلاب امید دادن به مردم است چرا که در گام انقلاب باید با قدرت و سرعت بیشتر مسیر انقلاب را طی کنیم که برای تحقق آن نیازمند جامعه‌ای امیدوار به آینده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان از ارتقای روحیه استقامت مردم به عنوان سومین مولفه ازنقش رسانه در گام دوم انقلاب نام برد وبا تأکید بر اینکه امروز ارتقای روحیه مقاومت باید در دستور کار رسانه باشد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل به موضوع مهم استقامت و مقاومت تأکید کرد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا حضور حداکثری مردم در کمک به انقلاب اسلامی شتاب بیشتری داشته باشد، چرا که حضور حداکثری می‌تواند ماندگاری انقلاب را در گام دوم تضمین کند و انقلاب را یاری کند.

به گفته وی یکی از مصدایق حضور حداکثری مردم در صحنه، حضور ملت ایران درانتخابات امسال است تا مردم با حضورحداکثری و انتخاب آگاهانه رسالت خود را به عهد و پیمانی که با انقلاب اسلامی بسته اند انجام دهند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان همچنین از برگزاری همایش بزرگ روحانیون و مبلغان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در آستانه ماه محرم خبر داد و افزود: این همایش از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح هفتم شهریورماه با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی همچنین با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: دفاع مقدس در دو بعد نظامی و اسارت رزمندگان بود که دشمن به ظاهر آزادگان را به اسارت برد، اما در واقع این دشمن بود که اسیر آزادگان ما بود.

وی روحیه آزادگان در طول اسارت را ستودنی خواند و از آزادگان به عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس نام برد و افزود: آزادگان با شهامت و شجاعت راه شهدا را ادامه دادند و با جوانمردی و استقامت دوران را اسارت را سپری کردند و به میهن اسلامی برگشتند./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات