۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۱۷۳۲۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جهانی سازی غدیر از مهمترین اهداف شیعیان و مسلمانان جهان است + فیلم

جهانی سازی غدیر از مهمترین اهداف شیعیان و مسلمانان جهان است + فیلم
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه عید غدیر خم یک روز آسمانی است و زمینی نیست، گفت: جهانی سازی تفکر غدیر مهمترین اهداف شیعیان و مسلمانان جهان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک عید غدیرخم، گفت: عید غدیر خم یک روز آسمانی است و زمینی نیست.

وی عید غدیر خم را روز عهد بشریت دانست و با اشاره به اینکه انسان‌ها را بر اساس همین عهد خواهند سنجید افزود: اکنون باید دید عملکرد بشریت در مقابل این عهد و این تعهد الهی چگونه بوده است.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس ادامه داد: ما عید غدیر خم را تنها متعلق به شیعیان نمی‌دانیم و این عید متعلق به همه مسلمانان جهان است، از این رو باید تلاش کنیم تا همانگونه که پیاده روی اربعین را جهانی کردیم، عید غدیرخم را هم جهانی کنیم.

به گفته وی جهانی کردن اربعین حسینی به مرور در حال ظهور و بروز است و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی تنها اختصاص به شیعیان ندارد و از اکثر ادیان نیز حضور دارند.

عضو کمیسیون آمورش و تحقیقات مجلس ادامه داد: زمانی که عطر اربعین جهان را فرا می‌گیرد به اندازه‌ای جاذبه دارد که همه را به سمت و سوی خود جذب می‌کند.

ساداتی نژاد جهانی سازی غدیر را برای شیعیان یک عهد و رسالت الهی دانست و اظهار داشت: برای جهانی سازی غدیر هرکس به هر طریقی و از هر راهی که می‌تواند باید برای انتشار تفکر جهانی غدیر تلاش کند.

وی جهانی سازی تفکر غدیر را مهمترین اهداف شیعیان جهان و مسلمانان جهان دانست و عنوان کرد: رسالت خود در قبال مفهوم و تفکر و مکتب غدیر را در جهان باید نشر و گسترش داد که در این راه رسانه‌های ملی، محلی و صدا و سیما، ابزار مهمی هستند و نقش مهمی در جهانی سازی غدیردارند.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس تأکید کرد: بحث عطر عید غدیر، شادیانه‌های غدیر و مفهوم غدیر و نشر این تفکر باید عمق بخشی شود تا عطر غدیر بتواند در تمام جهان منتشر شود.

به گفته وی ارزش‌های غدیر به اندازه‌ای است که می‌تواند تمامی انسان‌ها و بشریت را به سمت خودش جذب کند و آنچه از عدالت امیرمومنان (ع) می‌دانیم این است که یک مسیحی مجذوب عدالت امیرمومنان (ع) شده و یا افراد غیر مسلمان جذب عدالت امیرمومنان (ع) می‌شوند.

ساداتی نژاد ابراز داشت: اگر تفکر امیرمومنان (ع) نشر داده شود دنیا و بشریت تشنه این نگاه و تشنه این تفکر خواهد شد، بنابراین روز غدیر را باید همانند اربعین جهانی کنیم و قطعا با اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده است و نگاه جدیدتری که به آن هست این مهم محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون آمورش و تحقیقات مجلس ادامه داد: غدیر یک رخداد جهانی و مردمی است و متعلق به همه مردم جهان است و این رخداد باید مردمی باشد و غدیر را باید مردمی و جهانی کرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات