۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۱۷۴۹۸
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

ارسال ۷۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران

ارسال ۷۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از ارسال حدود ۷۵۰ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب پژوهشگر استان، تقویت پژوهش در سطح مدارس علمیه را رویکرد جدی این معاونت عنوان کرد و گفت: در همین راستا ایجاد معاونت مستقل پژوهش در سطح مدارس علمیه به طور جدی دنبال می شود.
 
وی با بیان این که متأسفانه در حال حاضر تعدادی زیادی از مدارس استان فاقد معاونت پژوهش هستند، افزود: ایجاد معاونت و یا رابط پژوهشی در سطح این مدارس را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده از جشنواره استانی علامه حلی به عنوان فرصت مناسبی برای ورود طلاب به عرصه تحقیق وپژوهش یاد کرد و گفت: تاکنون حدود 750 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در مازندران ارسال شده است.
 
وی با مثبت ارزیابی کردن شاخصه های کیفی مقالات ارسالی به دبیرخانه جشنواره چهارم افزود: با توجه به کاهش محسوس مقالات ارسالی که در کل کشور با آن مواجه بودیم، اما از نظر کیفی مقالات ارسالی نسبت به سال های گذشته رشد خوبی داشته است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تشکیل شورای استانی پژوهش در حوزه علمیه استان اشاره کرد و با بیان این که این شورا با هدف تقویت برنامه های پژوهشی در سطح مدارس علمیه راه اندازی شده است، افزود: کلیه برنامه ها و طرح های پژوهشی قبل از اجرا در سطح مدارس باید به تصویب این شورا برسد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده از ابلاغ برنامه یک ساله پژوهشی مدارس علمیه استان پیش از آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: همه مدارس علمیه باید طرح های خود طبق برنامه پژوهشی که به آنها ابلاغ می شود اجرایی کنند.
 
وی در ادامه سخنان خود از برگزاری نشست های علمی در سطح مدارس علمیه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری نشست های علمی یکی از راه های مهم تقویت فرهنگ پژوهش در سطح مدارس علمیه است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که 120 عنوان و موضوع از این بیانیه مهم استخراج شده است، تصریح کرد: این موضوعات می تواند به عنوان موضوعات پژوهشی و نشست های علمی قرار گیرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات