۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۶۱۷۵۹۹
سخنران حرم مطهر رضوی:

امامت بالاترین منصب الهی است

امامت بالاترین منصب الهی است
حجت الاسلام واعظ شهیدی گفت: مقام امامت، مقام عادی نیست بلکه منصب آسمانی است که خداوند به هر کسی نداده و نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام واعظ شهیدی، سخنران حرم مطهر رضوی پنجشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به مقام والای امامت اشاره کرد و گفت: امامت بالاترین منصب الهی است که به بعضی از انسانها در طول تاریخ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: خداوند به حضرت ابراهیم به ترتیب مقام بندگی، نبوت، رسالت، خلیل الرحمانی  و سپس امامت که والاترین مرحله است را عطا می کند و این مقام امامت چنان مرتبه بالایی است که حضرت بعد از دریافت این مقام از خداوند متعال برای فرزندان خود نیز چنین مقامی را درخواست کرد.

حجت الاسلام واعظ شهیدی افزود: مقام امامت، مقام عادی نیست بلکه منصب آسمانی است که خداوند به هر کسی نداده و نمی دهد و شایسته است که شیعیان این حقیقت را محفوظ نگه دارند و در باب امامت امیرالمومنین(ع) از نظر عقلی توجه داشته باشند.

کارشناس مذهبی با اشاره به استدلال های عقلی در خصوص جانشینی امام علی(ع) بعد از پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر(ص) داری جایگاه ویژه ای است و تنها کسی شایسته جانشینی ایشان است که با ایشان سنخیت داشته باشد، دارای علم و آگاهی باشد، از معجزه برای راهنمایی مردم استفاده کند و از اخبار غیبیه خبر داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآنی در خصوص استدال عقلی در جانشینی امیرالمومنین(ع) و شناساندن حق و حقیقت، گفت: آیا کسی که علم و آگاهی داشته و از اسرار پیامبر(ص) آگاه است با فرد نادان مساوی است؟ آیا کسی که خود مجسمه حق و حقیقت است باید مردم را راهبری کند یا کسی که خود نیاز دارد که کسی راهنمای او باشد؟

حجت الاسلام واعظ شهیدی با اشاره به رخدادهای تاریخی که بیانگر علم و آگاهی حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: بزرگان اهل سنت به برتری و مقام الهی امیرالمومنین(ع) اذعان داشتند و تاریخ سرشار از رخدادهایی است که بیانگر علم و مقام الهی امیرالمومینن(ع) است، اهل بیت با اخلاق، رفتار و منش خود مردم را دعوت به دین می کردند و ما باید این گونه باشیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات